Rozmowa kierowana Pocztówka znad morza.
Pocztówki z różnych miejsc Polski (w tym z nadmorskim krajobrazem) z zapisanymi na niektórych z nich pozdrowieniami.
Rodzic pokazuje dzieciom pocztówki przedstawiające różne krajobrazy. Czyta zapisane na nich pozdrowienia. Przypomina o zwyczaju wysyłania kart z pozdrowieniami np. z wakacji. Dziecko wskazuje pocztówki, które przedstawiają krajobraz nadmorski. Wybiera dwie pocztówki,
które mu się najbardziej podobają.
Oglądanie przez lupy i szkła powiększające różnego rodzaju muszli, porównywanie muszli i grupowanie.
Różnego rodzaju muszle, lupy, szkła powiększające.
Rodzic układa na stole różnego rodzaju muszle. Prosi, aby dziecko dokładnie przyjrzały się muszlom, używając do tego celu lup i szkła powiększającego . Dziecko porównuje muszle między sobą, układa obok siebie muszle, które mają podobne cechy (np. podobny kształt). Odnajduje największą i najmniejszą muszlę.
Kolorowanka dla dziecka do wydrukowania
Zabawa ruchowo-naśladowcza Morskie fale.
Dziecko stoi na dywanie . Naśladuje ruch morskich fal – naprzemiennie unoszą równocześnie obie ręce, wykonując wdech i opuszczają, wykonując wydech.
Wypowiadanie się na temat ulubionych zabaw nad morzem. Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo.
Rodzic pyta, co dziecko najbardziej lubi robić podczas pobytu nad morzem. Dziecko wypowiada się na temat ulubionych zabaw. Dzieli się swoimi doświadczeniami z pobytu nad morzem. Następnie rodzic pyta, czego dzieciom nie wolno robić podczas pobytu nad morzem. Przypomina
o zakazie oddalania się od rodziców i wchodzenia do wody bez nadzoru osoby dorosłej.
życzymy udanej zabawy 🙂