Stymulacja dotykowa, usprawnianie motoryki dużej i koordyancji wzrokowo- ruchowej.
Ćwiczenie
Materiały
Pudełka na buty (8 lub więcej)
Przedmioty o zróżnicowanej fakturze, na przykład guziki, waciki bawełniane, piasek, kosmaty dywan, sztuczne futro, przędza, ryż, soczewica, fasolki, papier albo pianka do pakowania
Przygotowanie
Do każdego pudełka wkładamy inne rzeczy i układamy pudełka w jedną linię, tak by dziecko mogło przejść z jednego do drugiego. Niektóre pudełka ustawiamy blisko siebie, inne nieco dalej – ale tak, by dziecko nie musiało stawać na podłodze ani następować na brzegi, żeby przejść z jednego pudełka do drugiego.
Co może zrobić dziecko (od najłatwiejszego zadania do najtrudnieszego)
Wchodzić do pudełek ustawionych w linii prostej .
Wchodzić do pudełek ustawionych w kształcie litery S.
Przed wejściem do kolejnego pudełka skrzyżować jedną nogę przed drugą.
Iść do tyłu.
Zrób to inaczej
Powiedzieć:Pudełka to wyspy, a podłoga to morze, w którym pływają rekiny. Nie zamocz stóp!
Urozmaicić ścieżkę, dodając kolejne przedmioty, na których można stanąć.
Dodać do zabawy element, który odnosi się do zainteresowań dziecka, i powiedzieć, że pudełka to jaskinie dinozaurów, planety lub samochody wyścigowe.
Dostępność
Skalowanie treści
Domyślny
Lupa tekstu
Czytelna czcionka
Przyjazny dla dysleksji
Zaznacz tytuły
Zaznacz łącza
Rozmiar czcionki
Domyślny
Wysokość linii
Domyślny
Odstępy między literami
Domyślny
Ciemny kontrast
Lekki kontrast
Monochromia
Wysoki kontrast
Wysokie nasycenie
Niskie nasycenie
Dostosuj kolory tekstu
Dostosuj kolory tła
Wycisz dźwięki
Ukryj obrazy
Wirtualna klawiatura
Przewodnik czytania
Zatrzymaj animacje
Maska do czytania
Podświetl kursor
Wyróżnij ostrość
Duży ciemny kursor
Duży kursor świetlny
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności