cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Jak widzimy słońce?

Dziecko  otrzymuje  kartę przedstawiającą Słońce. Jego  zadaniem jest oddać za pomocą dowolnej techniki plastycznej skwar panujący na tej gwieździe. Do swojej koncepcji może wykorzystać wszelkie materiały plastyczne: papier kolorowy, brokat, folię aluminiową, pisaki,

kredki.  Na przygotowaną pracę przykleja wyraz określający Słońce, który wcześniej zapisali im rodzice. Ten powinien być umieszczony przy dolnej krawędzi karty.

Letnie słowa.

Dziecko wraca do wyrazu zapisanego przez rodzica na

karteczce (np. palące). Jego   zadaniem jest wskazanie, co jeszcze, oprócz Słońca, może mieć taką cechę, i zilustrowanie na małych kwadratowych karteczkach swoich pomysłów. Przykłady: palące/palący – ogień, zapałka, kominek; gorący/gorąca – kaloryfer, termofor, garnek, zupa itd.

Termometr, czyli o tym, że temperatura na Ziemi rośnie

Rodzic  przekazuje dziecku szablon termometru, który posiada słupek wskazujący temperaturę na zewnątrz. Udaje się z dzieckiem na poszukiwania dowolnego domowego termometru. W tym zadaniu istotne jest, aby dziecko zrozumiało, że im wyżej znajduje się substancja w słupku, tym jest cieplej.

Drogi przedszkolaku, znajdź w domu różne termometry i przyrządy wskazujące temperaturę: piekarnik, czajnik, termostat, termometr medyczny czy zaokienny. Ważne, byś mógł je obejrzeć. Mały odkrywco, pokoloruj słupek na karcie pracy tak, aby wskazywał, że za oknem

jest ciepło.

 

Swobodne improwizacje ruchowe do słonecznej piosenki 🙂

Kochane misie życzymy Wam udanych, wspaniałych wakacji ale przede wszystkim bezpiecznych uważajcie na siebie do zobaczenia we wrześniu 🙂