cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Zadania na miesiąc styczeń

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich, wyciągania wniosków na podstawie ich treści, oceny postę­powania bohaterów, budowania wypowiedzi na określony temat poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym, ładnego recytowania zapamiętanych tekstów;
  • rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: pomoc, uczciwość oraz pojęcia dotyczące najbliższego otoczenia dziecka, np. bilon, monety, hartowanie, morsowanie; stwarzanie możliwości do prowadzenia dialogu, wywiadu na określony temat;
  • rozwijanie procesów myślowych – pamięć, uwaga dowolna, myślenie przyczynowo-skutkowe;
  • rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych;
  • stwarzanie możliwości podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego, narty, buty, gogle, kijki, kombinezon, narty, san­ki, łyżwy itp. oraz wprowadzanie liter z, Z, b, B, n, N, s, S i czytanie sylab, wyrazów, krótkich tekstów słowno-obrazkowych;
  • kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak chęć niesienia pomocy innym, wrażliwość, szacunek do innych ludzi ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych, uczciwość, zdrowy styl życia; wzmacnianie więzi rodzinnych;
  • rozwijanie myślenia operacyjnego – uświadamianie następstwa dni tygodnia i miesięcy; posługiwanie się pojęciami wczoraj, dzisiaj, jutro, nazwami dni tygodnia i miesięcy; poznanie sposobów mierzenia czasu; zabawy zegarem – odczytywanie pełnych godzin; ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu na konkretach i zbiorach zastępczych; posługiwanie się modelami pieniędzy w sytuacji zabawy;
  • wprowadzenie cyfry 6 i znaku +; kodowanie i dekodowanie informacji za pomocą symboli, cyfr 1–6 i znaków +, =;
  • rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych poprzez naukę nowych piosenek „Zegary”, „Sypie śnieżek”; zwrócenie uwagi na ładny i melodyjny śpiew; rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci i umiejętności różnicowania metrum 3- i 4-miarowego;doskonalenie umiejętności rozpoznawania me­lodii walca, utrwalenie kroku walczyka; stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej- gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką;
  • kształtowanie postaw prozdrowotnych i związanych z bezpieczeństwem przez dobór ubrania odpowiedniego do panujących warunków atmosferycznych oraz przestrzeganie bezpiecznych sposobów zabawy na śniegu i lodzie; zachęcanie do próbowania, poznawania nowych smaków, przełamywania niechęci do warzyw, owoców; zachęcanie do stosowania zasad zdrowego stylu życia zgodnie z piramidą zdrowia; stwarzanie sytuacji dających możliwość samodzielnego przygotowywania zdrowych posiłków;
  • rozwijanie przedsiębiorczości dzieci podczas planowania i organizowania imprez: Dzień Babci i Dziadka; kształtowanie umiejętności współpracy w zespole, dochodzenia do kompromisu, dzielenia się zadaniami do wykonania, czerpania radości ze wspólnej pracy dla innych.

Wiersz miesiąca

Życzenia dla babci i dziadka

Kochani, dziś okazja rzadka.

Mamy Dzień Babci oraz Dziadka.

Jak wiecie jest ich razem czworo,

co można sprawdzić, gdy się zbiorą.

Wciąż mówią wtedy o tych latach,

gdy jeszcze dzieckiem był mój tata.

A nasza mama bez swych lalek

do łóżka iść nie chciała wcale.

A teraz, jak ten czas wciąż leci!

Cieszą się z dzieci swoich dzieci.

I myślą, widząc ich gromadkę,

że miło babcią być i dziadkiem.

Więc dziś spróbujcie zapamiętać.

Czym są dla dziadków ich wnuczęta?

I pięknej szansy nie przegapcie:

kochajcie dziadków swych i babcie!

W dniu Święta Dziadka i Babci

zamiast poczciwych kapci

od wnuków serdeczne życzenia:

niech się Wam spełnią Wasze marzenia!

Bo nie jest za późno na ten uśmiech na twarzy

płynący ze spełnienia marzeń.

 

Piosenka miesiąca

Hej Babciu, hej Dziadku

sł. i melodia . I. Wałaszewska, aranż W. Jarosiński
Hej babciu, hej dziadku, witamy was piosenką,
wesołą i skoczną i bardzo uśmiechniętą.
W piosence sto dźwięków, a każdy pięknie gra.
Dla babci i dziadka dziś koncert na sto dwa.

Już pora rozpocząć wesołe przedstawienie,
bo każdy chce dla was wystąpić na tej scenie.
I każdy artysta ważną rolę ma.
Dla babci i dziadka dziś koncert na sto dwa.