cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Poznajemy tradycję (29.03.2021r.)

Witamy  wszystkie Motylki 🙂  Mamy dla Was kilka zadań do wykonania 🙂

1. Na początek proponujemy ćwiczenia gimnastyczne.  Poruszajcie się troszkę

2.„Wielkanocny stół” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat tradycji wielkanocnych.

Wielkanocny stół                                                                                                                                                        

 

Wielkanocny stół już obrusem nakryty,

w rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.

Na środku święconka, a w niej pisanki

– jajka zdobione we wzorki i plamki.

W wazonie świątecznie się prezentują

bazie, co kotki swe pokazują.

Już na talerzach kiełbasa biała,

zalana barszczem jest prawie cała.

A tam mazurek – wypiek świąteczny,

posyła babie ukłon serdeczny.

Tuż obok talerz – jajka w nim siedzą,

wraz z życzeniami bliscy je zjedzą…

Już na śniadanie goście przybyli

– na stole symbole tradycji odkryli.

R. zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu:

  • O jakim święcie jest mowa w wierszu?
  • Czym nakryty był stół?
  • Co znajdowało się na świątecznym stole?
  • Po co na święta Wielkanocne szykuje się jajka?
  • Jak myślicie, co to jest tradycja?
  • Czy według was jest ważna, dlaczego?
  • Jakie znacie inne tradycje związane z Wielkanocą, o których nie było mowy w wierszu?

3. Karta pracy, 2 .21

– ćwiczenia motoryki małej, zdobywanie wiadomości na temat tradycji
związanych z Wielkanocą.

Dziecko nakrywa do świątecznego stołu, wykorzystując do tego celu nalepki. Podaje  nazwy świątecznych potraw, wymieniają tradycje związane z Wielkanocą.

4.„Do wielkanocnego stołu!” – zabawa ruchowa.

R. układa na środku pokoju (z lin lub skakanek) duży prostokąt – stół wielkanocny. Dziecko biega po pokoju w rytmie wygrywanym przez R. na tamburynie, omijając prostokąt. Gdy muzyka cichnie, dziecko siada w siadzie klęcznym wokół wielkanocnego stołu.

5.„Wielkanocne symbole”

– R. pyta dziecko, czy pamięta, jakie symbole wielkanocne pojawiły się w wierszu czytanym wcześniej. Następnie przedstawia je na ilustracjach – dziecko podaje nazwę tego, co widzi na ilustracji, dzieli dane słowo na sylaby, określa liczbę sylab w słowie.

 

Udanej zabawy życzymy 🙂