1. Zabawa ruchowa – My jesteśmy żabki
2.„Kolorowe bazie” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat utworu.
,,Kolorowe bazie” Jerzy Ficowski
W wielkanocny dzień do domu
przyszły białe bazie w gości,
by pisankom po kryjomu
kolorów zazdrościć.
Bo ich nie pomalowano,
nikt o baziach nie pamiętał,
choć też chciały na Wielkanoc
przywdziać strój od święta.
Nie chcą się już dłużej bielić,
chcą w zieleni żyć, w purpurze!
Czyż są gorsze
aniżeli zwykłe jajko kurze?
Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu:
Kto przyszedł w wielkanocny poranek do domu?
Po co przyszły bazie?
Czy bazie mogą chodzić?
Komu zazdrościły?
Kto pomalował bazie?
Jakie stały się bazie?
Czy historia przedstawiona w wierszu mogła się zdarzyć naprawdę?
3.„Bazie” – naklejanie gotowych elementów.
Dziecko rysuje na kolorowym kartonie trzy grube brązowe kreski – są to gałązki. Następnie dzieli watę na małe kawałki – będą to bazie kotki. Nakleja „kotki” na narysowanych gałązkach.