cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Przygotowania do świąt (30.03.2021r.)

Witajcie. Dziś kolejne zadania.

1.„Duży i mały skok” – ćwiczenia gimnastyczne.

Zaproście swoich Rodziców/ rodzeństwo i rozpocznijcie dzień od wspólnej gimnastyki do piosenki :

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2.„Kotki czy kot?” – zabawa tematyczna.

R. pokazuje dziecku kota maskotkę i gałązkę bazi. Dziecko podaje nazwy tych przedmiotów i opisuje ich wygląd, zwracając szczególną uwagę na podobieństwa między kotem a kotkami bazi.

3.„Kolorowe bazie” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat utworu.

  Kolorowe bazie

Jerzy Ficowski

W wielkanocny dzień do domu

przyszły białe bazie w gości,

by pisankom po kryjomu

kolorów zazdrościć.

Bo ich nie pomalowano,

nikt o baziach nie pamiętał,

choć też chciały na Wielkanoc

przywdziać strój od święta.

Nie chcą się już dłużej bielić,

chcą w zieleni żyć, w purpurze!

Czyż są gorsze

aniżeli zwykłe jajko kurze?

R. zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu:

  • Kto przyszedł w wielkanocny poranek do domu?
  • Po co przyszły bazie? Czy bazie mogą chodzić?
  • Komu zazdrościły? Kto pomalował bazie?
  • Jakie stały się bazie?
  • Czy historia przedstawiona w wierszu mogła się zdarzyć naprawdę?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    4. Bazie” – praca plastyczna.

Do wyboru, trzy sposoby na wiosenne bazie:

  • Bazie – pieczątka    

    Na kartce kolorowego papieru rysujemy kredkami lub flamastrami patyczki wierzby. Bazie robimy mocząc drugi koniec grubej kredki w białej farbie i odciskając na patyczkach. Można również robić odciski z paluszka.

           

  • Bazie z plasteliny

Na kartce papieru malujemy wierzbowe gałązki. Z plasteliny lepimy kulki i naklejamy wzdłuż gałązek.

  • Bazie z kulek waty

I znowu, na namalowanych wcześniej gałązkach przyklejamy kotki utoczone z waty. To najbardziej realistyczne, plastyczne przedstawienie wiosennych bazi.

5. „Wędrująca gałązka” – zabawa ruchowa.

Dziecko maszeruje w rytm melodii granej przez R. Podczas przerwy w muzyce R. mówi: Gałązka w górę! – dziecko staje w miejscu i wysoko podnosi ręce, na hasło: Gałązki w dół! – dziecko kuca i kładzie dłonie przed sobą na podłodze.

6.Wielkanocne memo:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html

 

Udanej zabawy życzymy 🙂