cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Artyści to my – 7.04.2021r.

-wprowadzenie liter f, F,

-rozwijanie słownika czynnego dzieci,

-rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,

-uwrażliwianie na walory estetyczne dzieł malarskich.

1. Artysta – zabawa słownikowa. Szukanie odpowiedzi na pytania:

Kto to jest artysta? Czym zajmuje się artysta?

Należy podkreślić, że nie każdy, kto coś zrobi, jest artystą – jego dzieło musi być wyjątkowe, budzić emocje, chęć dyskusji; artysta musi mieć talent, bardzo dobrze wykonywać to, czym się zajmuje, być wytrwały i ciągle ćwiczyć, by być jak najlepszy.

Dzieci podają przykłady dziedzin, w których mogą tworzyć artyści:

malarstwo – malarz, rzeźbiarstwo– rzeźbiarz, literatura – pisarz, poeta;

muzyka – kompozytor, śpiewak, piosenkarz, gitarzysta; teatr – aktor, reżyser itp.

2.„W pracowni malarza” – film o artyście – malarzu.

https://www.youtube.com/watch?v=WEx0PPmqBlY

Po obejrzeniu filmu odpowiedz na pytania: Jak powstaje obraz? Jakimi narzędziami posługuje się malarz? Po co malarz używa palety? Gdzie maluje malarz? Jak są tworzone farby?

3. Zapoznanie z literą f, F na podstawie wyrazu „farby”, „Franek”.

– jaką głoskę słyszysz na początku w wyrazie farby? (Franek)?

– znajdź w domu przedmiot, którego nazwa zaczyna się głoską „f”,

– wymień inne wyrazy, których nazwy rozpoczynają się głoską „f”,

– wymieńcie imiona rozpoczynające się głoską „F” ,

– podziel wyraz „farby”, „Franek” na sylaby,

– wymień wszystkie głoski w tych wyrazach,

– weź białe kartoniki i  ułóż na stole tyle kartoników, ile głosek jest w wyrazie „farby”, („Franek”),

– spróbuj określić, która głoska jest spółgłoską a która samogłoską.

(przypomnij sobie, jak to robiliśmy w przedszkolu – połóż rękę pod brodę i wymawiaj kolejne głoski).

czy „f” jest samogłoską czy spółgłoską? Jakim kolorem oznaczymy te literę?

Pamiętaj! Niebieskie kartoniki oznaczają spółgłoski a czerwone samogłoski.

Obejrzyj w karcie pracy na s. 4, jak wygląda litera f, F – drukowana i pisana.

  • Do czego jest podobna mała litera f, wielka litera F?
  • Czym różni się wielka litera od małej?
  • Czym różnią się litery drukowane f, F od pisanych?

Napisz tę literę ręką w powietrzu, palcem po stole, na plecach kogoś z domowników.

4. Praca z KP4, s.4–5 – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.

5. Praca z CziP s.61 – wodzenie palcem po śladzie liter f, F, pisanie w tunelu, pisanie liter po śladzie, po kropkach i samodzielnie, pisanie krótkich zdań.

6. „Fiołki” – zabawa plastyczna „Jesteśmy malarzami”.

Dzisiaj i wy możecie pobawić się w malarzy.

Przygotujcie sobie, to co chcecie namalować. Propozycja jest taka, aby był to wazonik z wiosennymi kwiatami, np. tulipanami, żonkilami lub fiołkami a obok wazonika połóżcie dowolny owoc. Możecie wymyśleć własną kompozycję kwiatową lub zupełnie inną.

Następnie przygotujcie sobie kartkę, farby, pędzel i wodę.

Patrząc na ułożoną kompozycję – postarajcie się ją namalować.

   

Zachęcamy do przesyłania swoich prac na emaila grupowego: przedszkole14grupa5@wp.pl

6.Budzik –film dla chętnych dzieci.

Po pracy możecie obejrzeć sobie program z serii Budzik, którego tematem jest malarstwo.

https://vod.tvp.pl/video/budzik,malarz,996697