cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

7.04. Zbieramy jajka

Zbieramy jajka – zajęcie matematyczne. (IV9, IV14, IV15).
Cele: – doskonalenie umiejętności przeliczania;
        – rozwijanie logicznego matematycznego myślenia;
        – zachęcanie do rozwiązywania zadań matematycznych.
Propozycje:
1. Zabawa ruchowa – “Zanieś jajko”. Wyznaczamy trasę do przejścia z jajkiem. Dzieci ustawione na jednej linii układają jajka np. na talerzyku lub łyżce. (Może to być jajko z styropianu, czekoladowe lub ugotowane). Wysuwają ręce z talerzykiem przed siebie i trzymają na wysokości klatki piersiowej. Idą lub biegną do wyznaczonej linii. Kto przeniesie bez upadku najwięcej jajek, ten wygrywa.
2. Dajemy dzieciom np. kolorowe jajka wycięte z papieru lub zastępujemy jajka innymi liczmanami np. patyczki, guziki. Dzieci układają jajka zgodnie z treścią zadania (dokładają lub odejmują liczmany).
Rodzic czyta treść zadania:
* Ala pomalowała 2 jajka na brązowo i 3 na żółto. Ile jajek pomalowała?
* Kasia pomalowała 2 jajka na niebiesko i 2 na czerwono. Ile jajek pomalowała Kasia?
* W pudelku było 6 jajek. Wyjęto 4, by zrobić z nich pisanki. Ile jajek zostało w pudełku?
* Na stole wielkanocnym było 5 jajek. Mama zabrała 4 jajka do kuchni. Ile jajek zostało?
3. Praca z KP2.24. – ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, ćwiczenia w liczeniu, rysowanie drogi przez labirynt tak, aby dziewczynka zebrała wszystkie pisanki.
4. Wszyscy czekamy na powrót do przedszkola. Bardzo chcielibyśmy wspólnie się już spotkać. Przypomnijmy i utrwalmy sobie piosenki o wiośnie: “Maszeruje wiosna”, “Z wiosną”, “Wiosenne buziaki” (dostępne na YouTube).