Cele:
– poznanie pojęcia „film animowany”;
-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej;
-kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości;
-rozwijanie mowy;
1. Co to jest film?” – rozmowa kierowana. Rodzic. pokazuje dzieciom dowolne zdjęcie z przeglądarki kamery filmowej
i kadrów ze znanych dzieciom bajek i wprowadza pojęcie „film animowany, inaczej rysunkowy lub kreskówka”.
2. Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza
Filemon i Bonifacy
Urszula Machcińska
Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?
3. Rozmowa kierowana na temat treści wiersza
Rodzic zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: Jak nazywają się bohaterowie wiersza? Jak wygląda Filemon? Jak wygląda Bonifacy? Co lubią robić koty z wiersza? Następnie pokazuje dzieciom ilustracje obu kotów z bajki „Przygody kota Filemona” dowolne grafiki znalezione w przeglądarce.
4. Rodzic zaprasza dzieci do obejrzenia jednego jej odcinka.
(3) Przygody kota Filemona 37 Słodkie życie – YouTube
Po obejrzeniu filmu rodzic. pyta dzieci, czy rozpoznały bohaterów z bajki, i prosi o opowiedzenie ich przygód
5. „Bonifacy i Filemon” – Dziecko układa pocięty na części obrazek Bonifacego i Filemona.( dowolna grafika z przeglądarki pocięta na 3,4 lub 5 części w zależności od umiejętności dziecka, rodzic może tylko narysować linie na ilustracji a dziecko po nich samodzielnie rozciąć obrazek)