cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

W świecie filmu ( 13.04.2021)

Cele:

poznanie pojęcia „film animowany”;

-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej;

-kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości;

-rozwijanie mowy;

1. Co to jest film?” – rozmowa kierowana. Rodzic. pokazuje dzieciom dowolne zdjęcie z przeglądarki kamery filmowej
i kadrów ze znanych dzieciom bajek i  wprowadza pojęcie „film animowany, inaczej rysunkowy lub kreskówka”.

2. Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza

Filemon i Bonifacy
Urszula Machcińska
Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje

Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?

3. Rozmowa kierowana na temat treści wiersza

Rodzic zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: Jak nazywają się bohaterowie wiersza? Jak wygląda Filemon? Jak wygląda Bonifacy? Co lubią robić koty z wiersza? Następnie pokazuje dzieciom ilustracje obu kotów z bajki „Przygody kota Filemona” dowolne grafiki znalezione w przeglądarce.

4. Rodzic zaprasza dzieci do obejrzenia jednego jej odcinka.

(3) Przygody kota Filemona 37 Słodkie życie – YouTube

Po obejrzeniu filmu rodzic. pyta dzieci, czy rozpoznały bohaterów z bajki, i prosi o opowiedzenie ich przygód

5. „Bonifacy i Filemon” –  Dziecko układa pocięty na części obrazek Bonifacego i Filemona.( dowolna grafika z przeglądarki pocięta na 3,4 lub 5 części w zależności od umiejętności dziecka, rodzic może tylko narysować linie na ilustracji a dziecko po nich samodzielnie rozciąć obrazek)