cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Integracja sensoryczna (24.06.2020)

Stymulacja dotykowa, usprawnianie motoryki dużej i koordyancji wzrokowo- ruchowej.

Ćwiczenie

Materiały

  • Pudełka na buty (8 lub więcej)
  • Przedmioty o zróżnicowanej fakturze, na przykład guziki, waciki bawełniane, piasek, kosmaty dywan, sztuczne futro, przędza, ryż, soczewica, fasolki, papier albo pianka do pakowania

Przygotowanie

  • Do każdego pudełka wkładamy inne rzeczy i układamy pudełka w jedną linię, tak by dziecko mogło przejść z jednego do drugiego. Niektóre pudełka ustawiamy blisko siebie, inne nieco dalej – ale tak, by dziecko nie musiało stawać na podłodze ani następować na brzegi, żeby przejść z jednego pudełka do drugiego.

 

Co może zrobić dziecko (od najłatwiejszego zadania do najtrudnieszego)

  • Wchodzić do pudełek ustawionych w linii prostej .
  • Wchodzić do pudełek ustawionych w kształcie litery S.
  • Przed wejściem do kolejnego pudełka skrzyżować jedną nogę przed drugą.
  • Iść do tyłu.

Zrób to inaczej

  • Powiedzieć:Pudełka to wyspy, a podłoga to morze, w którym pływają rekiny. Nie zamocz stóp!
  • Urozmaicić ścieżkę, dodając kolejne przedmioty, na których można stanąć.
  • Dodać do zabawy element, który odnosi się do zainteresowań dziecka, i powiedzieć, że pudełka to jaskinie dinozaurów, planety lub samochody wyścigowe.