Stymulacja dotykowa, usprawnianie motoryki dużej i koordyancji wzrokowo- ruchowej.
Ćwiczenie
Materiały
- Pudełka na buty (8 lub więcej)
- Przedmioty o zróżnicowanej fakturze, na przykład guziki, waciki bawełniane, piasek, kosmaty dywan, sztuczne futro, przędza, ryż, soczewica, fasolki, papier albo pianka do pakowania
Przygotowanie
- Do każdego pudełka wkładamy inne rzeczy i układamy pudełka w jedną linię, tak by dziecko mogło przejść z jednego do drugiego. Niektóre pudełka ustawiamy blisko siebie, inne nieco dalej – ale tak, by dziecko nie musiało stawać na podłodze ani następować na brzegi, żeby przejść z jednego pudełka do drugiego.
Co może zrobić dziecko (od najłatwiejszego zadania do najtrudnieszego)
- Wchodzić do pudełek ustawionych w linii prostej .
- Wchodzić do pudełek ustawionych w kształcie litery S.
- Przed wejściem do kolejnego pudełka skrzyżować jedną nogę przed drugą.
- Iść do tyłu.
Zrób to inaczej
- Powiedzieć:Pudełka to wyspy, a podłoga to morze, w którym pływają rekiny. Nie zamocz stóp!
- Urozmaicić ścieżkę, dodając kolejne przedmioty, na których można stanąć.
- Dodać do zabawy element, który odnosi się do zainteresowań dziecka, i powiedzieć, że pudełka to jaskinie dinozaurów, planety lub samochody wyścigowe.