cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

18.05.2020 Wyprawa na łąkę

18.05.2020

Wyprawa na łąkę

 

Łąka w maju – wycieczka na łąkę, połączona z zabawami badawczymi.

  • Drodzy Rodzice, proszę obyście dzisiaj zabrali swoje dzieci na wycieczkę na łąkę. Jeżeli macie zabierzcie ze sobą szkła powiększające lub lupy. Potrzeby Wam będzie również koc 🙂
  • Określanie kolorów na łące w maju.

Dziecko przygląda się łące. Zastanawia się, jakiego koloru jest na niej najwięcej. Opisuje wrażenia, jakie budzi w nim widok łąki. Rodzic wykonuje zdjęcia.

  • Obserwowanie kwiatów na łące. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dziecku gatunków.

Lupy lub szkła powiększające.

Dziecko spaceruje po łące. Obserwuje przez lupy i szkła powiększające rosnące na niej kwiaty.

Nazywa znane gatunki. Wącha je. Opisuje swoje wrażenia. Pyta Rodzica o nieznane mu rośliny.

  • Poszukiwanie na łące stokrotki, koniczyny i złocienia.

Rodzic wręcza dziecku zdjęcie przedstawiające rośliny:

stokrotkę, koniczynę lub złocień polny. Zapoznaje dziecko z ich nazwami. Zachęca do poszukiwania tych kwiatów na łące i dokładnych obserwacji. Prosi, aby dziecko zebrało po kilka kwiatów do domowego wazonu. Po zakończeniu zadania dziecko siada na kocu.

Pokazuje swoje kwiaty i opisuje. Rodzic uzupełnia i porządkuje wypowiedzi. Zwraca uwagę na różnice w wyglądzie kwiatów.

  • Obserwowanie życia na łące.

Lupy lub szkła powiększające.

Dziecko obserwują za pomocą lupy lub szkła powiększającego zwierzęta, które żyją na łące

(np.: mrówkę, biedronkę, motyla, ślimaka). Opisuje ich wygląd, zauważone cechy, np. kształt

i kolory muszli ślimaków, kolory skrzydeł motyli, liczbę kropek na pancerzyku biedronki.

Odnajduje i wskazują miejsca, w których poszczególnych zwierząt jest najwięcej, np. na

jakim kolorze kwiatów najczęściej siadają pszczoły lub motyle, gdzie jest najwięcej ślimaków.

Rodzic wykonuje zdjęcia wybranym przez dziecko zwierzętom.

  • Słuchanie odgłosów dochodzących z łąki.

Koce.

Dziecko kładzie się na kocu, zamyka oczy i wsłuchuje się w odgłosy dochodzące z łąki.

Rozpoznaje i nazywają dźwięki. Opisuje swoje wrażenia słuchowe.

  • Po powrocie do domu Rodzic prosi dziecko o wykonanie pracy plastycznej: Łąka w maju – malowanie na mokrym kleju.

biała kartka z bloku technicznego, płynny klej, pędzelek, farby plakatowe (jeśli są gęste, dobrze je rozcieńczyć wodą).

Rodzic  prosi, aby dziecko przypomniało sobie, jak wyglądała łąka, którą widziało na wycieczce. Dziecko opisuje swoje wrażenia. Wymienia kolory, jakich dostrzegło na łące najwięcej. Rodzic proponuje namalowanie tej samej łąki za pomocą techniki malowanie na mokrym kleju. Dziecko pokrywa sztywną kartkę płynnym klejem. Następnie maluje farbami na mokrym podkładzie, palcami lub pędzlem. Stara się odtworzyć taki koloryt łąki, jaki zapamiętało z wycieczki.

Po zakończeniu zadania odkłada prace do wyschnięcia.

 

Życzymy udanej zabawy

Ściskamy wszystkie Misie!- Pani Justyna i Pani Ola.