20.05.2020
Mieszkańcy łąki
- Wprowadzenie.
nagranie z odgłosami dochodzącymi z łąki.
Rodzic włącza nagranie odgłosów dochodzących z łąki. Pyta, gdzie można usłyszeć podobne odgłosy. Jeśli dziecko ma trudność z udzieleniem odpowiedzi, mówi zagadkę (Iwony Fabiszewskiej):
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów wkoło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
Zachęca do zabawy w wiosenny koncert na łące. Rodzic włącza ponownie nagranie odgłosów
dochodzących z łąki, a dziecko dołącza się i wydają odgłosy podobne do tych, które słyszy.
- Grupowanie sylwet kwiatów według koloru lub kształtu.
Sylwety kwiatów wycięte z papieru kolorowego: po pięć czerwonych maków, żółtych złocieni, białej koniczyny, fioletowej koniczyny, białych stokrotek, trzy obręcze, zielona bibuła lub zielona tkanina.
Rodzic układa zieloną bibułę – łąkę. Umieszcza na łące sylwety kwiatów – rozmieszcza je w sposób dowolny. Zastanawia się, czy łąka nie wyglądałaby ładniej, gdyby kwiaty rosły na niej
w bardziej uporządkowany sposób. Pyta dziecko, jak można to zrobić. (Jeśli dziecko nie będzie wiedziało, Rodzic podpowiada, jakie kryterium zastosować). Dziecko układa sylwety kwiatów na łące według kolorów, a potem według kształtów. Przygląda się łące.Zastanawia
się, kiedy łąka jest ładniejsza: wtedy, gdy kwiaty rosną w dowolny sposób, czy wtedy, gdy
są uporządkowane według koloru lub kształtu. Uzasadniają swoją opinię.
- Układanie z kół sylwety biedronki. Rysowanie na sylwecie odpowiedniej liczby kropek.
dwa czerwone koła (na skrzydła biedronki), jedno małe czarne koło (na głowę biedronki) i jedno większe czarne koło, na które naklejone będą skrzydła biedronki, czarna kredka, klej.
Rodzic. wręcza dziecku dwa czerwone koła i dwa czarne koła – większe i mniejsze. Przed dzieckiem układa czarną kredkę. Większe czerwone koła dziecko składa na pół. Układa i nakleja je na większym czarnym kole tak, aby utworzyły skrzydła biedronki. Małe, czarne kółko (głowę biedronki) dokleja od spodu do większego czarnego koła. Rodzic pyta, czego brakuje biedronce. Klaszcze w dłonie dwa razy. Dziecko rysuje na czerwonych skrzydłach dwie kropki. Następnie dziecko liczy, ile kropek ma biedronka. Rodzic klaszcze trzy razy, a dziecko dorysowuje kropki na skrzydłach. Wynik każdego liczenia pokazuje na palcach. Przekłada sylwety biedronek z kartki na bibułę – zieloną łąkę.
Życzymy udanej zabawy
Ściskamy wszystkie Misie!- Pani Justyna i Pani Ola.