22.05.2020
Odgłosy dochodzące z łąki
- Wprowadzenie do tematu. Słuchanie utworu Lot trzmiela. Opisywanie wrażeń.
nagranie utworu Lot trzmiela (Nikołaja Rimskiego-Korsakowa).
Dziecko kładzie się na dywanie. Rodzic włącza nagranie utworu. Dziecko opisuje swoje wrażenia.
Określa jego tempo, nastrój, wymieniają nazwy owadów, które wydają dźwięki podobne
do tych usłyszanych w utworze.
- Improwizacje taneczne z wykorzystaniem utworu Lot trzmiela.
nagranie utworu Lot trzmiela (Nikołaja Rimskiego-Korsakowa).
Rodzic włącza nagranie utworu. Dziecko wykonuje własne improwizacje taneczne.
- Naśladowanie odgłosów dochodzących z łąki za pomocą dostępnych w domu przedmiotów.
Rodzic Prosi, aby dziecko za pomocą dowolnych przedmiotów dostępnych w domu spróbowało wywołać odgłosy podobne do tych, które można usłyszeć na łące. Daje dziecku
kilka chwil na zastanowienie się. Następnie dziecko prezentuje głosy zwierząt. Jeśli nie udało się znaleźć odpowiedniego dźwięku, może zastąpić go artykulacją słowną.
- Rozwiązywanie zagadki. Zabawa ortofoniczna – Żaby na łące.
Zdjęcie przedstawiające żabę.
Rodzic mówi dzieciom zagadkę:
Na łące kumkają, zielone sukienki mają. (żaby)
Dziecko odgadują zagadkę i wskazują na zdjęciu żabę. Rodzic zachęca do wspólnej zabawy. Mówi tekst (Iwony Fabiszewskiej):
Na łące żaby kumkały: (skacze po sali, naśladując żaby)
re, re, kum, kum, re, re, kum, kum. ( zatrzymują się i naśladują wypowiadane przez Rodzica dźwięki)
Koncert piękny wszystkim dały, (skacze, i zatrzymują się na środku pokoju,)
(naśladuje wypowiadane przez Rodzica. dźwięki,)
re, re, kum, kum, rech. (ponownie skacze po całym pokoju, naśladując żaby)
Zielone suknie włożyły, (zatrzymują się i naśladują wypowiadane przez Rodzica dźwięki)
re, re, kum, kum, re, re, kum, kum.
Swoim śpiewem zachwyciły, (wstaje i kłaniają się)
re, re, kum, kum, rech .( powtarza dźwięki wypowiadane przez Rodzica)
Życzymy udanej zabawy
Ściskamy wszystkie Misie!- Pani Justyna i Pani Ola.