Co robi krawcowa?
Rymowanka
Dziecko wraz z rodzicem rytmicznie wymawiają rymowankę, jest to połączone z wytupywaniem, wyklaskiwaniem.
Różne zawody znam: szewc, krawcowa dentysta.
Jaki wybrać mam? Kucharz, nauczyciel, pianista.
Słuchanie wiersza H. Ożogowskiej – „Krawcowa”
Kto sukienkę uszył Hani?
Kto przerobił ten kaftanik?
Kto paltocik zreperował
Wiemy, wiemy to krawcowa.
Ma dwie ręce pracowite
Ma żelazko, naparsteczek.
Ma szufladę pełną nitek,
Szpilek, igieł i szpuleczek.
Nożyczkami machu, machu
Na maszynie tur, tur, tur
Chodźmy do niej, dostaniemy
Pstrych gałganków cały wór.
Rodzic wyjaśnia dziecku niezrozumiałe słowa
Rozmowa na temat wiersza:
– Czym zajmuje się krawcowa?
– Co ma w szufladzie?
Co jest potrzebne do pracy krawcowej?
Rodzic przygotowuje różne dostępne w domu przedmioty potrzebne do pracy krawcowej
(np. igły, nici, nożyczki, materiał, żelazko), oraz dokłada do tego inne przedmioty niezwiązane z pracą
krawcowej. Zadaniem dziecka jest wybór przedmiotów związanych z pracą krawcowej.
Dowolny taniec do piosenki – „ Pani krawcowa”
Link do piosenki:
Zabawa – „Guziki”
Rodzic przygotowuje guziki w różnych kolorach i
kształtach, lub klocki.
Następnie prosi dziecko:
-Policz guziki w kształcie serca
-Policz guziki z buźką
-Policz guziki okrągłe
-Policz guziki w kształcie gwiazdki
Dziecko podaje liczbę guzików, pokazuje ją na palcach.
„O którym guziku mówię?”
Rodzic opisuje jeden z guzików, nie pokazując dziecku, który to guzik. Np. Ten guzik jest koloru żółtego/ ten guzik
jest okrągły itp. Zadaniem dziecka jest wskazanie, o którym guziku mówi rodzic.
Pokoloruj obrazek krawcowej (załącznik).
Życzymy udanej pracy i miłego spokojnego weekendu 🙂