Kończenie rymowanek – ćwiczenia słuchowe.
- Ma zmarznięty z zimna nosek ten malutki ….(Eskimosek)
- Nie jadł śliwek ni malinek ten mały, czarny ….(Murzynek)
- Czy widzicie tego skośnookiego chłopczyka?Ma żółtą cerę. To syn pana….(Chińczyka)
- Ta dziewczynka to Olka, ona tak jak i wy -…(Polka)
„Dzieci z różnych stron świata”- zabawa. Rodzic zachęca dziecko do opisywania, co robią dzieci na obrazku, jak wyglądają. Mówi, z jakiego kraju (kontynentu) pochodzą w jakich domach mieszkają?. Następnie zachęca dziecko, aby opowiedziało o sobie: przedstawiło się z imienia i nazwiska, powiedziało, co je cieszy, co lubi robić. Wypowiedź dziecka zostaje nagrodzona brawami .
„Spacer w wyobraźni”- zabawa. Wyobrażanie sobie przez dzieci, że dostały siedmiomilowe buty, dzięki którym mogą bardzo szybko poruszać się i zwiedzać świat. Dzieci próbują wyobrazić sobie w jakim miejscu się znalazły, co tam zobaczyły, kogo spotkały. Opowiadają o swojej wędrówce w wyobraźni.
„Posłuszne piłeczki” – zabawa orientacyjno-porządkowa Dziecko porusza się swobodnie po pokoju, trzymając piłeczki w rękach. Na mocne klaśnięcie Rodzica – zatrzymuje się i manipulują piłeczkami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej, z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają je i łapią.
Życzymy udanej zabawy ściskamy 🙂