cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

6.04.2020 Potrawy Wielkanocne

II. Potrawy wielkanocne – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej Wielkanocne pyszności.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania rodzice zadają pytania:

− Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?

− Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?

− O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?

− Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?

 

Barbary Szelągowskiej  ” Wielkanocne pyszności”.

Link do opowiadania :https://www.youtube.com/watch?v=CMOLuBaxYIA

W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc. W wazonach stały bazie, a obok – koszyczki z jajkami. Wszystkie zawieszone dekoracje też przypominały o świętach. Słońce każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło. Ada, podobnie jak inne dzieci z jej grupy, nie mogła doczekać się świąt. Pani opowiadała o tradycjach wielkanocnych. – A może zrobimy sobie mazurka? I jeszcze babkę i szynkę. Nie może też zabraknąć chleba i jajek! – Ale jak my to wszystko sami zrobimy? – dopytywał Kamil. – To naprawdę dużo pracy. Widziałem, jak babcia piekła ciasto. Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci. – Tak naprawdę zrobimy dziś te wszystkie smakołyki, ale one nie będą nadawały się do jedzenia. Wykonamy je z masy solnej, potem wypieczemy i pomalujemy. A na koniec urządzimy kącik wielkanocny. – Ale fajny pomysł – zawołał Kamil. Ada zrobiła wielką babę wielkanocną, a Kamil – szyneczkę. Inne dzieci też starały się jak mogły. Po pomalowaniu i ułożeniu na stoliczku wszystkie „smakołyki” wyglądały jak prawdziwe, zwłaszcza baba z lukrem. Po podwieczorku do sali średniaków przyszły w odwiedziny starszaki. – Ale macie tu pyszniutkie pyszności! – oblizując się, zawołał Maciek i wyciągnął rękę po babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek. – Dlaczego nie mogę się poczęstować? Trzeba jeść szybko, póki świeże. Potem już nie będą takie dobre. – Maciek, przyjrzyj się uważniej tym smakołykom. Przecież one są z masy solnej. Jeszcze mógłbyś sobie przez nie połamać zęby. Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół i prawdziwe pyszności. Maciek przytaknął głową, ale i tak ukradkiem – kiedy nikt nie patrzył – powąchał babkę. Skrzywił się, zawiedziony, i rad nierad postanowił jednak poczekać na święta.

Cele: zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, zachęcenie do wypowiadania się w grupie. Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Kurczęta.

Swobodne, indywidualne rozmowy na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych.

Określanie charakterystycznych cech jajka, rozpoznawanie jajka za pomocą dotyku.

Zabawa : bieg z jajkiem (proponuję jajko ugotowane 🙂  )

robimy dziecku prosty tor przeszkód , slalom kładziemy jajko na łyżkę dziecko biegnie uważając by jajko nie spadło z łyżki.

Życzymy udanej zabawy

Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!

Ściskamy wszystkie Misie!- Pani Justyna i Pani Ola.