Dzień dobry misiaczki. Dziś za oknem wita nas piękne słoneczko więc przywitajmy się wesołą piosenką:
czy pamiętacie jak uczyliśmy się potrząsać?
Umyć Ręce – piosenka dla dzieci – YouTube
Wysłuchajcie wraz z rodzicami piosenki „ Krówka Mu”:
https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU
Rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę na temat krowy.
Postarajcie się odpowiedzieć na pytania:
– Jak wygląda krowa? Co nam daje krowa? Jakie odgłosy wydaje?
– Co można zrobić z mleka? co nam daje pice mleka posłuchajcie :
Przygody Oli i Stasia #4 🧩 Produkty mleczne – YouTube
Słuchanie wiersza F. Kobryńczuka – „Rówieśnieczki”
Nasza krowa – Łaciata-
oraz ja- mała Anka-
przyszłyśmy razem na świat
kiedyś pewnego ranka.
Dziś rocznica urodzin,
więc mama mi naprędce
naprzyszywała łatek
na balowej sukience.
Ze mnie wciąż jeszcze dziecko,
Nieraz próżna ma głowa,
A ona już dorosła,
Poważna pani krowa.
Jesteśmy- spójrzcie na nas!-
Podobne, bo łaciate.
Obie mamy na sobie
Po tyle samo łatek.
Rozmowa na temat wiersza:
Rodzic wyjaśnia dziecku niezrozumiałe słowa i zwroty (rówieśniczki, próżna głowa, poważna)
Odpowiedzcie na pytania:
– Dlaczego Ania i Łaciata są rówieśniczkami?
– Po ile lat mają Ania i Łaciata? (tyle ile łat)
Zabawa ruchowa z elementami artykulacyjnymi – Krowy na łące.
Dziecko chodzi na czworakach, na sygnał – np. tupnięcie stopami przez rodzica, dziecko zatrzymuje się i naśladuje żucie trawy.
Pokolorujcie obrazek krowy kredkami ( załącznik).
Życzę Wam pięknego dnia 🙂 Pani Olga .