3.04.2020 W konarach drzew
Dzieci: czytają z Rodzicem tekst wyrazowo-obrazkowy (Rodzic czyta wyrazy, a dziecko podaje nazwy obrazków).
Rozmowa kierowana na podstawie tekstu.
Rodzic zadaje pytania:
− Dokąd wybrali się Olek i Ada z dziadkiem?
− Co zobaczyli na spacerze w parku?
- Rozwiązywanie zagadek.
Rodzic głośno zastanawia się, co dziecko zapamiętało na temat ptaków. Nawiązuje do tekstu.
Mówi, że jest ciekawy, czy jeśli dzieci poszłyby z na spacer do parku, także rozpoznałyby znajdujące się tam ptaki. Proponuje zabawę w rozwiązywanie zagadek.
3. Zagadki dźwiękowe.
nagranie odgłosów wydawanych przez: słowika, skowronka oraz obrazki tych ptaków.
słowik:
Skowronek:
Rodzic prezentuje odgłosy wydawane przez: słowika i skowronka. Dzieci odgadują nazwę ptaka po wydawanym odgłosie i wybierają odpowiedni obrazek.
4. Zagadki tekstowe.
Obrazki przedstawiające: jaskółkę, wróbla i kukułkę.
Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające: jaskółkę, wróbla i kukułkę. Mówi zagadkę.
Dzieci patrzą na obrazki i podają odpowiedź – odgadują nazwę ptaka i wskazują odpowiedni
obrazek.
Przykłady zagadek (Klaudia Wilk):
Ten ptaszek,
co w górze robi kółka,
nazywa się… (jaskółka)
Kiedy słyszę,
że coś ćwierka,
to już wiem,
że chodzi o… (wróbelka)
Siedzi ptaszek na buku
i powtarza: kuku, kuku.
(kukułka)
Życzymy udanej zabawy
Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!
Ściskamy wszystkie Misie!- Pani Justyna i Pani Ola.