cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

W konarach drzew

3.04.2020 W konarach drzew

 

Dzieci: czytają z Rodzicem  tekst wyrazowo-obrazkowy (Rodzic czyta wyrazy, a dziecko podaje nazwy obrazków).

Rozmowa kierowana na podstawie tekstu.

Rodzic zadaje pytania:

− Dokąd wybrali się Olek i Ada z dziadkiem?

− Co zobaczyli na spacerze w parku?

  1. Rozwiązywanie zagadek.

Rodzic głośno zastanawia się, co dziecko zapamiętało na temat ptaków. Nawiązuje do tekstu.

Mówi, że jest ciekawy, czy jeśli dzieci poszłyby z  na spacer do parku, także rozpoznałyby znajdujące się tam ptaki. Proponuje zabawę w rozwiązywanie zagadek.

3. Zagadki dźwiękowe.

nagranie odgłosów wydawanych przez: słowika, skowronka oraz obrazki tych ptaków.

słowik:

Skowronek:

Rodzic prezentuje odgłosy wydawane przez: słowika i skowronka. Dzieci odgadują nazwę ptaka po wydawanym odgłosie i wybierają odpowiedni obrazek.

4. Zagadki tekstowe.

Obrazki przedstawiające: jaskółkę, wróbla i kukułkę.

Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające: jaskółkę, wróbla i kukułkę. Mówi zagadkę.

Dzieci patrzą na obrazki i podają odpowiedź – odgadują nazwę ptaka i wskazują odpowiedni

obrazek.

Przykłady zagadek (Klaudia Wilk):

Ten ptaszek,

co w górze robi kółka,

nazywa się… (jaskółka)

Kiedy słyszę,

że coś ćwierka,

to już wiem,

że chodzi o… (wróbelka)

Siedzi ptaszek na buku

i powtarza: kuku, kuku.

(kukułka)

 

Życzymy udanej zabawy

Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!

Ściskamy wszystkie Misie!- Pani Justyna i Pani Ola.