27.03.2020 Wiosenne kwiaty
- Ćwiczenie pamięci – Wiosenne rytmy. Utrwalenie wiadomości o oznakach wiosny.
Obrazki przedstawiające oznaki wiosny, np.: krokus, przebiśnieg, , bocian.
Układamy obrazki. Wskazujemy kierunek odczytywania rytmu. Dzieci przyglądają się, odtwarzają ten sam układ i go kontynuują. Po każdym zadaniu sprawdzamy prawidłowość odtwarzania rytmu.
Przykłady rytmów:
krokus, przebiśnieg, krokus, przebiśnieg, krokus, przebiśnieg…
bocian, krokus, krokus, bocian….
- Ćwiczenia oddechowe – Kwiaty pachną.
Chusteczki higieniczne, kolorowe flamastry, taśma klejąca, olejki zapachowe (lub perfumy).
Dzieci kolorowymi flamastrami (w jasnych kolorach) ozdabiają chusteczki higieniczne, rysując
na nich np. kropeczki. Z pomocą rodziców formują z chusteczek kwiaty – chwytają palcami
chusteczkę pośrodku, zwijają ją nieco i z pomocą rodziców sklejają taśmą. Rodzic nasącza chusteczki odrobiną np. olejku zapachowego (lub perfumami). Następnie układa przed dziećmi wykonane kwiaty. Dzieci pochylają się nad wiosennymi kwiatami i je wąchają – wciągają powietrze nosem, wydychają ustami.
Zabawę można urozmaicić poprzez wprowadzenie zagadek zapachowych: dzieci odgadują z kwiatka, w którym kolorze poczuły zapach.
- Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym – Podlej kwiaty
Konewka, lub dzbanek
Dziecko kuca jest kwiatem, rodzic jest ogrodnikiem. Przechodzi do dziecka (kwiatka) i pustą konewką naśladuje czynność podlewania. Dziecko, bardzo powoli podnoszi się z przysiadu podpartego i unosi ramiona, po czym kwiat rozchyla płatki – dziecko rozkłada
ramiona i wspólnie z rodzicem odlicza do czterech. Następuje zamiana ról i zabawa się powtarza.
Życzymy udanej zabawy
Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!
Ściskamy wszystkie Misie!- Pani Justyna i Pani Ola