cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Wiosenne kwiaty

27.03.2020 Wiosenne kwiaty

  1. Ćwiczenie pamięci – Wiosenne rytmy. Utrwalenie wiadomości o oznakach wiosny.

 

Obrazki przedstawiające oznaki wiosny, np.: krokus, przebiśnieg, , bocian.

 

Układamy obrazki. Wskazujemy kierunek odczytywania rytmu. Dzieci przyglądają się, odtwarzają ten sam układ i go kontynuują. Po każdym zadaniu  sprawdzamy prawidłowość odtwarzania rytmu.

Przykłady rytmów:

krokus, przebiśnieg, krokus, przebiśnieg, krokus, przebiśnieg…

bocian, krokus, krokus, bocian….

 

  1. Ćwiczenia oddechowe – Kwiaty pachną.

Chusteczki higieniczne, kolorowe flamastry, taśma klejąca, olejki zapachowe (lub perfumy).

Dzieci kolorowymi flamastrami (w jasnych kolorach) ozdabiają chusteczki higieniczne, rysując

na nich np. kropeczki. Z pomocą rodziców formują z chusteczek kwiaty – chwytają palcami

chusteczkę pośrodku, zwijają ją nieco i z pomocą rodziców sklejają taśmą. Rodzic nasącza chusteczki odrobiną np. olejku zapachowego (lub perfumami). Następnie układa przed dziećmi wykonane kwiaty. Dzieci pochylają się nad wiosennymi kwiatami i je wąchają – wciągają powietrze nosem, wydychają ustami.

Zabawę można urozmaicić poprzez wprowadzenie zagadek zapachowych: dzieci odgadują z kwiatka, w którym kolorze poczuły zapach.

 

  1. Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym – Podlej kwiaty

Konewka, lub dzbanek

 

Dziecko kuca jest kwiatem, rodzic jest ogrodnikiem. Przechodzi do dziecka (kwiatka) i pustą konewką naśladuje czynność podlewania. Dziecko, bardzo powoli podnoszi się z przysiadu podpartego i unosi ramiona, po czym kwiat rozchyla płatki – dziecko rozkłada

ramiona i  wspólnie z rodzicem odlicza do czterech. Następuje zamiana ról i zabawa się powtarza.

Życzymy udanej zabawy

Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!

Ściskamy wszystkie Misie!- Pani Justyna i Pani Ola