Temat tygodnia: Niby tacy sami, a inni
Temat dnia (poniedziałek 01.06.2020r .): Dzieci takie jak my
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla każdego dziecka.
Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Język wyruszył w podróż dookoła świata (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze).
Wędrował przez góry i doliny (dzieci unoszą język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na
wysoką górę (dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dzieci wysuwają wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej
zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dzieci dotykają językiem każdego
zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dzieci przesuwają język
do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami
(dzieci przesuwają język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dzieci chowają język za
dolne zęby).
Rozmowa na temat tolerancji.
Rodzic pyta dzieci, czy wiedzą, co oznacza słowo tolerancja. Wyjaśnia jego znaczenie, tłumacząc,
że tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeśli ma
inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również
każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie
dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów. Rodzic prosi, aby dzieci kilkakrotnie powtórzyły słowo tolerancja –
dzieląc je rytmicznie (na sylaby).
Kolorowanka dla dziecka