07.04.2020 r Kraszanki, pisanki
1. Rodzice rozmawiają z dziećmi na temat: Jakie są jajka? (z wykorzystaniem obrazków).
2. Rodzic rozbija na spodeczku jajko. Pokazuje dzieciom żółtko i białko. Dzieci rozmawiają o tym, jakie zwierzę może wykluwać się z jajka (np.: kurczątko, wrona itp.).
3. Praca twórcza
Nasze jajko wielkanocne.
Potrzebne : kartka w kształcie jajka (o dużym formacie), kredki, farby.
Dziecko ozdabia jajka według własnych pomysłów.
Ważne, aby na koniec obejrzeć pracę i docenić wkład dziecka.
4. Rodzic objaśnia dziecku, że jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek.
Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki.
5. Słuchanie piosenki: Pisanki , pisanki jajka malowane
Krystyna Parnowska-Różęcka
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
Rozmowa z dzieckiem na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie kolory mogą mieć kraszanki?
− Czy w piosence każdy będzie miał w koszyczku pisankę?
− Co można namalować na wielkanocnych jajkach?
− Co, oprócz pisanek, znajduje się na wielkanocnym stole?
− Czy lubicie święta wielkanocne? Dlaczego?
Swobodne improwizacje ruchowe do utworu M. Musorgskiego Taniec kurcząt w skorupkach
Miłej zabawy!
Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!
Ściskamy wszystkie Biedronki – Pani Justyna i Pani Agnieszka!