cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Kukułki i gniazda ptaków

1.04.2020 Kukułki i ptasie gniazda

 

1 Wprowadzenie.

Torba, piórka, jajka.

Rodzic opowiada dzieciom o tajemniczej zawartości swojej torby. Dziecko, nie wyjmując przedmiotu z torby, próbuje określić, co trzyma w ręce. Następnie rodzic wyjmuje piórka oraz jajka. Pyta dziecko, czy wie, do jakich zwierząt mogą należeć te przedmioty. Potem prosi je, aby uważnie obejrzały i dotknęły piórka i jajka.

 

  1. Porównywanie wielkości jajek rożnych ptaków.

Rodzic wzbogaca wiedzę dzieci. Pokazuje zdjęcie jaj rożnych ptaków.

Zwraca uwagę na ich wygląd, mówi, jaki ptak znosi dane jajko. Z pomocą rodzica dziecko wskazują jajka – od najmniejszego do największego i odwrotnie.

Następnie rodzic pokazuje zdjęcie kukułki.

Przekazuje ciekawostki na ich temat.

Kukułka nie buduje gniazda. Swoje jajka podrzuca do gniazd innych ptaków. Obserwuje

się także zwyczaj wyrzucania przez kukułkę jajek innych ptaków z ich gniazd.

Zadajemy dziecku pytanie- które z jajek nie pasuje do reszty? Oraz wyjaśniamy że zostało one podrzucone przez kukułkę.

 

  1. Zabawa ruchowo-matematyczna – Kukułka podrzuca jajka.

Mała obręcz jajka wycięte z papieru.

Dziecko układa na podłodze małą obręcz– gniazdo. Wręcza dziecku, które jest ptakiem, papierowe jajka( 3szt). Dziecko liczy jajka i układa je obręczy. Następnie rodzic włącza nagranie.

Podczas trwania nagrania ptaki wylatują z gniazd – dziecko biega i machają rękami jak ptaki skrzydłami. W tym czasie rodzic, który jest kukułką, podrzuca do obręczy po jednym jajku (lub po 2 czy 3 jajka, w zależności od umiejętności dziecka). Podczas przerwy w nagraniu ptak wraca do gniazda – dziecko siada przed swoją obręczą. Przelicza, czy mają tyle samo jajek co przedtem, a jeśli nie, to o ile jajek mają więcej. Powtarzamy zabawę kilkakrotnie.

 

Życzymy udanej zabawy

Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!

Ściskamy wszystkie Biedronki!- Pani Justyna i Pani Agnieszka