05.06.2020 Temat dnia: Przyjaciel dobry na wszystko
Na początek nasza angielska kolorowa piosenka Colour Song!
Słuchanie A. Frączek „Mój przyjaciel”
Mój przyjaciel daję słowo,
Jest osobą wyjątkową!
Umie robić zamki z piasku,
Po podwórku biega w kasku
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak
Czasem bywa też piratem,
Co na statku ma armatę,
Raz rycerską nosi zbroję,
Innym razem jest kowbojem.
Kiedy się spotkamy w parku,
To podzieli się koparką
I pożyczy mi łopatkę
Lub wiaderko w żółtą kratkę.
Bardzo lubi mleczne krówki
I czerwone ciężarówki,
Piłkę nożną kopie w błocie,
Z kotem ściga się po płocie.
A w kieszonce od spódniczki
Trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest osobą wyjątkową!
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza
– Kogo możemy nazwać przyjacielem?
– Jaki powinien być przyjaciel?
– W jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele
Zabawa ruchowo-pantomimiczna Wiem, co chcesz pokazać.
Dziecko staje z rodzicem w parze, dziecko pokazuje czynność, rodzic je naśladuje. Dziecko i rodzic pokazują sobie nawzajem – ruchem ciała, gestem i mimiką – różne czynności np. powitanie się, czesanie, bieganie, mycie się, pomaganie, pocieszanie, nie zgodzenie się na coś, zastanawianie się, okazanie zdziwienia itp.
Zabawy badawcze z wodą i piaskiem.
3 miski z wodą, papierowe łódeczki, słomki do napojów, taca z piaskiem, ręcznik papierowy.
Dziecko:
I puszcza papierowe łódeczki w misce z wodą i dmuchana nie,
II lekko uderza dłonią o powierzchnię wody,
III dmucha w wodę przez słomkę,
IV na tacach z piaskiem rysuje palcem różnego rodzaju kreski i fale, stawia
kropki. Porusza tacą, wyrównując powierzchnię piasku i rysuje ponownie.
Zabawa taneczna przy piosence Hop do góry