2.04.2020 Ptasie gniazda.
1.Ćwiczenie oddechowe – Turlaj jajko.
Piłeczka pingpongowa lub inna lekka piłeczka, słomka do napojów.
Dzieci siada przy stoliku, naprzeciwko rodzica. Otrzymują piłeczkę pingpongową – jajko. Waszym Zadaniem jest podawanie sobie piłeczki, dmuchając na nią przez rurkę.
2.Powitanie zabawą paluszkową z wykorzystaniem rymowanki Krzysztofa Sąsiadka Ćwir,ćwir.
Prosimy dzieci o naśladowanie ruchów. Rodzic recytuje wierszyk, zbliża palce obu dłoni, tworząc dziobki, i jednocześnie zbliża do siebie obie dłonie. Następnie zahacza kciuk lewej dłoni o kciuk prawej dłoni, rozprostowuje palce, unosi dłonie w gorę i porusza palcami.
Powtarzamy zabawę kilka razy.
Ćwir, ćwir, ćwir ćwir
ptaszki śpiewają.
Fyr-fyr, fyr-fyr
ptaszki fruwają.
3.
Dziecko:
− słucha nazw ptaków, które przylatują do Polski na wiosnę,
− dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby).
Rodzic kontynuuje rozmowę. Pyta dziecko, czy wie, gdzie mieszkają ptaki, jak budują swoje
gniazda. Rodzic opowiada dzieciom o pewnym zdarzeniu, które obserwował dzisiaj rano. Przez okno, zauważył wysoko na drzewie dwa ptaszki. Ptaszki znosiły w dziobkach suche trawki, piórka, inne drobne elementy i wiły swoje gniazdko. Rodzic wyjaśnia znaczenie wyrażenia: wić gniazdko, następnie zadaje dzieciom pytania:
− Dlaczego ptaszki wiły gniazdko?
− Czym dla ptaków jest ich gniazdko?
4.Praca plastyczna Ptaszek w swoim gniazdku
Miłej zabawy!
Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!
Ściskamy wszystkie Biedronki – Pani Justyna i Pani Agnieszka!