20.04.2020 r Segregujemy śmieci
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Potrzebne :lusterko dla każdego dziecka. Rodzice rozdają dzieciom lusterka. Demonstrują prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
- Rzeka – dzieci naśladują łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu – poruszają językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust. Następnie naśladują odgłos rzeki: plum, plum, plum.
- Rybki – dzieci naśladują rybki, które wyskakują z wody – unoszą czubek języka w stronę nosa, a po chwili opierają go o górne zęby, kilkakrotnie powtarzają ten ruch.
- Pszczółki – dzieci naśladują ruchy latających pszczół – opierają język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.
- Miód – dzieci naśladują misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzą język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.
- Czyste powietrze – dzieci wdychają świeże powietrze – wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
- Wąż – wśród trawy sunie wąż, dzieci naśladują odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opierają język o dolne zęby, rozciągają wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontrolują w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.
2. Słuchamy piosenki Nasza planeta
Po wysłuchaniu rozmawiamy z dziećmi na temat sposobów ochrony naszej planety, pytamy , czego nie należy robić , aby nie zaśmiecać przyrody.
3. Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Śmieci.
Rodzic recytuje zagadkę i prosi dzieci o podanie rozwiązania.
O porządek trzeba dbać, wiedzą o tym także dzieci.
Do odpowiednich worków
każdy wrzuca… (śmieci)
4. Gra ekologiczna online dla dzieci ( oczywiście z odrobiną pomocy rodzica)
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci
5. Kolorowanka dla dziecka
Miłej zabawy!
Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!
Ściskamy wszystkie Biedronki – Pani Justyna i Pani Agnieszka!