6.04.2020 r Koszyczek wielkanocny
- Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Koszyczek.
Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.
To w nim leżą na serwetce jajka malowane, a pośrodku, obok chlebka, spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)
- Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wielkanoc.
Rodzic siada razem z dzieckiem, czyta wiersz , a następnie rozmowa kierowana na podstawie wiersza
– Kurko, proszę, znieś jajeczka, śnieżnobiałe lub brązowe, ja z nich zrobię na Wielkanoc cud-pisanki kolorowe. Do koszyczka je powkładam, z chlebkiem, babką lukrowaną, potem pójdę je poświęcić z bratem, siostrą, tatą, mamą. Przy śniadaniu wielkanocnym podzielimy się święconką i buziaka dam mamusi, zajączkowi i kurczątkom. „Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła, tatę wodą popryskamy, mama będzie zmokłą kurką
pytania: − Z czego robi się pisanki? − Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego? − Co robimy w lany poniedziałek? − Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?
- Karty pracy
- Pokaz jaj różnej wielkości.
Jajka (lub ich zdjęcia): strusie, gęsie, kurze, przepiórcze, i zdjęcia zwierząt, od których one pochodzą. Rodzic pokazuje jajka różnej wielkości (lub ich zdjęcia) i zdjęcia zwierząt, od których one pochodzą. Zadaniem dzieci jest obejrzenie jajek i porównanie ich wielkości
- Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej Jajka na łyżce.
Potrzebne: duże łyżki, jajka ugotowane na twardo, 2 skakanki. Rodzic za pomocą skakanek wyznacza miejsca startu i mety. Zadanie dzieci polega na przeniesieniu jajka na łyżce od startu do mety tak, aby nie spadło ono z łyżki.
6. Zachęcam do wspólnej zabawy przy wielkanocnej piosence po angielsku
Miłej zabawy!
Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!
Ściskamy wszystkie Biedronki – Pani Justyna i Pani Agnieszka!