•• Oglądanie filmu edukacyjnego pt. „Rady na odpady”
https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k
Rodzic pyta:
−− Jak możemy posegregować śmieci? (Na papier, szkło, plastik i metal).
−− Do czego można wykorzystać plastikowe butelki? (Np. do produkcji mebli ogrodowych, bluzy
z polaru).
−− Co to jest recykling? (Ponowne wykorzystanie surowców).
−− Kto daruje drugie życie przedmiotom wyrzuconym na śmietnik?
−− Co artyści wykonują ze śmieci?
−− Co to jest makulatura?
−− Z czego produkuje się papier?
−− Czy znacie jakieś produkty, które zostały wykonane z makulatury? (Papier toaletowy, zeszyty,
książki).
−− Co może zatruwać powietrze?
−− Co możemy zrobić, aby zachować piękno naszej planety?
• Zabawa ruchowa – Ziemia, woda, powietrze.
Dziecko na hasło: Ziemia – przykuca i dotyka dłońmi podłogi; na hasło:
Woda – prostuje się i chwyta dłońmi za kolana; na hasło: Powietrze – podnosi ręce do
góry i obraca się wokół siebie na palcach.
• Rozmowa na temat obrazków przedstawiających różne pomysły na wykorzystanie surowców wtórnych.
−− Co można zrobić ze śmieci?
−− Jakie zabawki zrobione ze śmieci widzicie na obrazkach?
−− Z czego zrobiono krokodyla?
−− Z czego zrobiono stację paliw?
• Wykonanie pracy plastycznej „Moja ekologiczna zabawka”.
Rolki po papierze toaletowym, opakowania po jogurcie, sokach, ścinki materiałów, kolorowe
sznurki, bibuła, plastelina, nożyczki, to co Państwo mają w domu.
Dziecko wybiera dowolne materiały i wykonuje zabawkę według własnego pomysłu.
• Prezentowanie powstałej pracy, wypowiedź dziecka o tym, jakich materiałów użyło do
wykonania swojej zabawki.