„ Kule i koła “– zabawa matematyczna na podstawie wiersza M. Terlikowskiej “Kolorowe koła”
Obrazki do wiersza:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/banki-mydlane
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/karoca-kopciuszka
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/wisnie-z-lisciami
Spójrzcie uważnie dookoła,
wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara, kul co niemiara.
Jest koło! Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą
pod starodawną karocą.
Na drogach świecą się jasno,
błysną i gasną, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole:
wagon, semafor – to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo,
po prostu pachnie podrożą.
Kulę każdy nadmucha –
od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę
i będą bańki mydlane.
Ojej, przepraszam, omyłka.
To już nie bańka – to piłka.
Tu mamy kulę armatnią,
niemodną wprawdzie ostatnio.
Sypią się kule, kuleczki,
wiśnie, a może porzeczki.
Nitka, na nitce kulki.
Czyje korale? – Urszulki.
Balon
to kula z gondolą.
Lećmy!
Państwo pozwolą.
W balonie było przyjemnie,
lecz pora wracać na Ziemię.
Noc właśnie Ziemię otula.
A Ziemia – to co?
Też kula. (…)
• Rozmowa na temat wiersza.
• Wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu dziecka kul i kół
• Czytanie całościowe lub samodzielne wyrazów kula, koło.
Karty pracy
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=52
Źródło: MAC EDUKACJA