cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

A może nad morze? 25.06.2020 r.

 

1. Wprowadzenie w tematykę zajęć poprzez zagadkę.
Na północy Polski znajdziesz je na mapie.
Tam pływają statki, tam ryba płetwą chlapie.    (morze)
2. „Palcem po mapie” – oglądanie mapy świata, wyróżnienie Polski, porównywanie kształtu z innymi państwami, odnalezienie morza. Dzieci określają kolory, jakimi zaznaczone jest morze i inne zbiorniki wodne (rzeki, jeziora, oceany).

 

3. Zabawa z chustą animacyjną (może to być największa apaszka) – „Fale na morzu”. Dzieci trzymają wokół chustę.  Rodzic jest kapitanem, który opisuje stan morza (sztorm, burza, spokojne morze). Uczestnicy zabawy reagują, odpowiednio poruszając chustą.

 

4. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Na pokład”. Układamy linę, sznurek na kształt koła. Jest to statek. Dzieci swobodnie maszerują – zwiedzają port. Na uderzenie np. w bębenek, jak najszybciej zajmują miejsce w kole – wsiadają na pokład.

5. Co przywiozę z nadmorskich wakacji ? – rodzic rozkłada na dywanie przedmioty kojarzące się z wakacjami oraz kilka przypadkowych bez związku z tematem. Zadaniem dzieci jest nazwanie przedmiotów i ich  posegregowanie .

6. Zabawa relaksacyjna “Morskie fale” –  Rodzic włącza nagranie szumu morskich fal. Dziecko kładzie się na plecach na dywanie z zamkniętymi oczami i wsłuchuje się w dźwięki.

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 55)