Temat : C jak cyrk – zabawy z literą c, C
– doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej wyrazów
– poznanie obrazu graficznego litery C
– usprawnienie narządów mowy
– rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek
– doskonalenie umiejętności liczenia
1.Zgaduj zgadula. Rozwiązywanie zagadek. Rodzic recytuje dziecku teksty rymowanek.
To małe warzywo, okrągłe jak kula
Gdy kroisz, szczypie w oczy, a zwie się … (cebula )
W sklepach na półkach wartość wskazuje. I wiesz na pewno, ile coś kosztuje ( cena)
Jeździ po różnych zakątkach na świecie
Klauna i akrobatów w nim znajdziecie ( cyrk)
Po odgadnięciu zagadek, rodzic zadaje pytanie dziecku:
Jaką głoskę słyszysz na początku i na końcu
wyrazu :
– cebula,
– cena,
– cyrk
2.Znajdź w domu przedmiot, którego nazwa zaczyna się głoską „c „
3.Wymień imiona rozpoczynające się głoską „C”.
4.Zabawa matematyczna „ Ile sylab ?”. Zadaniem dziecka jest podzielić podane wyrazy na sylaby, a następnie ułożyć tyle kartoników ( kwadraty wycięte z papieru), ile sylab słyszysz w wyrazie.
– CEBULA
– CYRK
– CUKIERKI
– CYTRYNA
– CELINA
– CUKIER
5.Obejrzyj ilustrację, jak wygląda pisana litera C.
- Z czym Ci się kojarzy litera C ?
- Zabawa „ Masażyk” – rysuj palcem na plecach rodzica kształt litery C. Dziecko rysuje małą lub dużą literę C.
6. Karta pracy