cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Czystość rąk 16.04.2020 r.

Temat zajęć : Czystość rąk

 

  1. Zabawa powitalna na melodię piosenki: „Panie Janie” .Dziecko śpiewa piosenkę wraz z domownikami.

„Czyste ręce, czyste ręce dzisiaj mam, dzisiaj mam
tobie  Mamo(…….) rączkę, tobie Tato (….) rączkę, swoją dam, swoją dam!”

2.  Zagadki wprowadzające do tematu dzisiejszych zajęć.

  • Kolorowe i pachnące, do mycia rąk służące (mydło
  • W umywalce lub w wannie umyje cię ona starannie (woda)
  • Wanna służy do kąpania, a on do wycierania ( ręcznik)
  • Może być duża może być mała, ale do mycia jest doskonała ( umywalka)
  • W niej się wykąpiesz, umyjesz ręce. Gdzie Ty to zrobisz ? W swojej… (łazience)

 

3.Łapson i mycie rąk. Czytanie opowiadanie przez rodzica. ( Tekst opowiadania załączam na samym dole w załącznikach)

Omówienie treści opowiadania.

4. MYDŁOMEN –  “Mam mydłomena i nie zawaham się go użyć”. Stworzenie przez dziecko postaci mydłomena.

Przygotowujemy dla dziecka materiały do wyboru: róże kostki mydła, skrawki materiału w różnych kolorach, kółka papierowe, mazaki, klej.

Dziecko projektuje swojego Mydłomena.  Mydłomen będzie przypominać dziecku o myciu rąk.

 

4. Wiem, kiedy trzeba myć ręce. Dziecko z rodzicem tworzy plakat pokazujący, sytuacje w których należy myć ręce.

5.Zabawa muzyczno- ruchowa przy piosence „Mydło lubi zabawę”.

W trakcie trwania utworu dziecko swobodnie podskakuje. Na hasło rodzica :

  • Mydło – kładzie się na podłogę
  • Woda – podskakuje
  • Ręcznik – turla się po podłodze

6. Myję ręce wzorowo, czyli praktyka czyni mistrza. Zapraszam do obejrzenia dwóch  krótkich  filmików na YouTube. Po obejrzeniu eksperymentów  dziecko z rodzicem myją prawidłowo swoje ręce. Możecie również sami w domu wykonać poniższe eksperymenty.

https://www.youtube.com/watch?v=Bq1KULLFHvY

 

7.Wykonaj eksperyment ” Mydło lubi, kiedy woda jest gorąca”

Rodzic przygotowuje dwie miski z ciepłą i zimną wodą.  Dziecko otrzymuje łyżkę oraz pokrojone na drobne kawałki mydło. Wsypują do misek

pokrojone mydło, mieszają i obserwują, gdzie mydło rozpuści się szybciej : w wodzie zimnej, czy ciepłej.  Podsumowaniem eksperymentu jest rozmowa z dzieckiem  o tym, dlaczego lepiej myć ręce w ciepłej wodzie.

8. Jak brudzić ręce to tylko do zabawy . Dzieci otrzymują akcesoria potrzebne do wykonania piasku kinetycznego. Porcję piasku wkładamy do do dużego  plastikowego pojemnika, które staje się piaskownicą. Dajemy dzieciom foremki i umawiamy się, że piasek mieszka tylko w piaskownicy.  Po zabawie dzieci widzą, że ich ręce są brudne, więc koniecznie trzeba je dokładnie umyć.

Przykładowy przepis :

Archiwa: piasek kinetyczny - Fajne Dla DzieciPiasek kinetyczny – Blog dzieciecy parentingowy zabawy dla dzieci ...

Podsumowanie zajęć. Rodzic przypomina dziecku następujące fakty:

  1.  W trakcie zabawy i wielu innych aktywności, na naszych rękach gromadzi się bród.
  2. W brudzie żyją różne groźne organizmy: bakterie, wirusy, pasożyty.
  3. Z niektórymi poradzi sobie nasz organizm, inne mogą powodować choroby objawiające się np. bólem brzucha
  4. Brudne ręce mogą powodować zakażenie np. przeziębieniem, grypą.
  5. Ważne jest mycie rąk szczególnie podczas choroby.