- Klasyczna powitanka ” Wszyscy są”
- Rozmowa na temat opowiadania ” Palec w nosie źle wygląda”
- Kto jest bohaterem tego opowiadania?
- Co robiła Świnka Zakatarzynka?
- Gdzie wędrował palec Zakatarzynki?
- Kto przyszedł z pomocą do świnki ?
- Jakie rady przekazała śwince Chusteczka Smareczka?
3. Rodzić rozdaje dziecku drobne skrawki papieru. Prosi dziecko, aby położyło je na dłoni i zdmuchnęło jak najmocniej. Po tym doświadczeniu dzieci wiedzą, że zarazki z prądem powietrza mogą polecieć dosyć daleko. Rodzić wyjaśnia dalej: najlepiej mieć przy sobie chusteczkę, szybko ją wyjąć i kichnąć do niej, ale często o niej zapominamy. Kiedy czujemy, że zbliża się kichnięcie, zginamy rękę w łokciu i kichamy w jego zgięcie. To sposób na zablokowanie lotu wirusów i ochronę innych ludzi przed zakażeniem.
Dziecko trenuje to zachowanie: rodzic mówi: Aaaaaaaaaa ( dziecko zgina rękę w łokciu), na słowo psik! Dziecko udaje, że kicha w zgięcie łokcia.
4. Zasady Świnki Zakatarzynki. Rodzic czyta dziecku zasady Świnki Zakatarzynki i zachęca je do powtarzania rymowanek.
Rymowanki warto omówić, zapytać dziecko, jak sądzi, dlaczego tak brzmią te zasady.
5. Jak zrobić glutozę – czyli sensoplastyka dla smyka
Warto przy okazji wykonywania masy sensorycznej przypominającej gluta, porozmawiać z dzieckiem o tym, że jedynie takim rodzajem “glutów” wypada się bawić :). Można do masy dodać drobinki brokatu i przypomnieć dziecku, że nos produkuje katar, żeby pozbyć się wirusów. ( brokat to te wirusy).
Przykładowe przepisy załączam niżej
6. Wybieram ruch, dlatego jest zdrowy zuch.
Z karty E dziecko wycina krążki z rysunkami przedstawiającymi ćwiczenia. Dziecko losuje krążek, pokazuje domownikom ćwiczenie, reszta domowników naśladuje “przewodnika”.