cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Jak przygotować się do wakacji? 24.06.20 r.

Temat zajęć:  Jak przygotować się do wakacji?

Cele :

  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
  •  poznawanie i wskazywanie miejsc na mapie
  •  wzbudzanie ciekawości poznawczej
  • kształtowanie umiejętności swobodnego wypowiadania się
  • wdrażanie do ubierania się odpowiednio do warunków i pogody

1. Wysłuchanie i omówienie wiersza „Czas wakacji”. Dzieci siedzą w półkolu. Zapraszamy do uważnego wysłuchania wiersza.

R. zaprasza do uważnego wysłuchania wiersza. Prosi, aby dzieci zapamiętały miejsca, do których wybierają się bohaterowie utworu.

Czas wakacji
[ 1 ] – Będzie przerwa od przedszkola! –
rzekła dzisiaj nasza Ola.
– Wolne całe dwa miesiące,
w których mocno grzeje słońce.
Czas wyjazdów, wolnych dni
i to bardzo odpowiada mi!
[ 2 ] Bo Ola lubi na wieś wyjeżdżać
i dziadka w niektórych pracach wyręczać.
[ 3 ] Michał z kolei dziadków ma w mieście
i tu zostaje, bo też jest świetnie.
Chodzi z dziadkami do kina, na lody,
na basen odkryty – tak dla ochłody.
[ 4 ] A kto nad polskie morze wybiera się?
To Franek, Kuba i Zuzie dwie!
[ 5 ] Ktoś mówił: – Na morzem często jest zła pogoda,
jest zimno, wiatr wieje… Gdzie tam przygoda?
[ 6 ] Lecz skąd! Gdy rzeczywiście zimno na dworze,
można przecież zwiedzać pomorze:
Muzeum Motyli* czy dom odwrócony…**
I parki wodne są z każdej strony.
[ 7 ] Antosia na to: – Ja w góry pojadę,
tam będę z tatą jeździła kładem.
[ 8 ] W górach to zwykle po górach się chodzi,
wjeżdża kolejką albo się schodzi.
[ 9 ] Góry, morze, miasto, wieś,
czy też inne miejsca gdzieś…
Bo czy dokądś wyjedziemy,
czy też w domu zostaniemy…
…Po wakacjach, dobrze wiemy,
wszystko sobie opowiemy.

2. Gdzie pojadę na wakacje? swobodne wypowiedzi dzieci. Każdy ma możliwość wypowiedzenia się. Dzieci podająswoje propozycje wakacyjnych wyjazdów. Określają, co podoba im się najbardziej w planowaniu wakacji.

3. Zabawa z mapą Polski „W góry czy nad morze?”. R. przypomina, gdzie na mapie są góry. Dzieci określają kolory, jakimi zostały oznaczone. R. kieruje się do góry i wskazuje morze. Dzieci przesuwają palcem po mapie, sprawdzają odległości. Wraz z R. określają, czy jest to blisko czy daleko od ich miejsca zamieszkania.

4. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 53) – rozwijanie logicznego myślenia poprzez wskazywanie rozwiązań w sytuacji
transportu publicznego (określanie zasad pierwszeństwa), przeliczanie osób, dorysowywanie brakującego elementu.

 

5. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Jedziemy w góry”.  Rodzic rozkłada szarfy lub wstążkę. Dzieci swobodnie spacerują, wykonując ruchy rąk na prawo i lewo – imitują morskie fale. Na hasło: Jedziemy w góry każde dziecko jak najszybciej wskakuje do szarfy.
6. „Co spakuję do plecaka?” – przygotowujemy kosz, w którym znajduje się mnóstwo przedmiotów (lub obrazków tematycznych): plecak, sandałki, buty górskie, kurtka, strój kąpielowy, krem z filtrem, kapelusz, okulary przeciwsłoneczne itp. Zadaniem dzieci jest podział przedmiotów na te, które będą potrzebne podczas pobytu w górach, i te, które przydadzą się nad morzem. Dzieci wskazują elementy, które są potrzebne bez względu na miejsce pobytu (okulary przeciwsłoneczne, krem z filtrem).  Rodzic zwraca uwagę  na dobór stroju adekwatnego do pogody, zakładanie właściwego obuwia (zwłaszcza w górach), a także uwrażliwiamy na stosowanie kremów z filtrem.
7. Zabawa ruchowa z chustą animacyjną „Góra i morskie fale”. Dzieci trzymają chustę za uchwyty. Na hasło: Góry! unoszą ją wysoko i szybko przykucają, tak aby powstała góra. Na hasło: Morskie fale! poruszają chustą raz szybko, raz wolno