- Zabawa w kole przy piosence d. Gellneer:”Kwiatki – bratki i stokrotki” (dostępna na you tube).
- “Wstążkowe Z” – dziecko układa ze wstążki bądź sznurka kształt litery Z i chodzi po niej.
- Zabawa badawcza:Fasola”. Rodzic prezentuje , dziecku nasionko fasoli i przedmioty, które potrzebne będą do założenia hodowli:słoik, gaza, gumka recepturka. Wspólne przypomnienie warunków niezbędnych do rozwoju rośliny (dostęp do światła, wody, podłoże). Dziecko na słoik nakłada gazę, następnie przy pomocy rodzica mocuje gumką recepturką, wlewa do środka zimną wodę, a na gazie kładzie nasiona fasoli.
- Karta pracy – kolorowanie odpowiedniej liczby kropek, zgodnie z kolejnymi etapami rozwoju fasoli.
Zachęcamy rodziców do wyhodowania domowego szczypiorku i natki pietruszki. Dzięki temu dzieci będą miały możliwość sadzenia, systematycznego podlewania i obserwacji wzrostu szczypiorku oraz jego degustacji.Instrukcję, jak wyhodować domowy szczypiorek, znajdą Państwo pod linkiem:http://ekotuba.pl/wiosna-na-parapecie-domowy-szczypior-i-natka-pietruszki/
5.”Kwiatki – bratki i stokrotki” – próby śpiewu refrenu piosenki.
6.Karta pracy – kolorowanie rysunków, których nazwy zaczynają się na:ZA, ZE, ZU