1.„Jesienne owoce” – zabawa z kodowaniem.
Dziecko przygląda się obrazkom umieszczonym wg wzoru:
Dziecko ma za zadanie uzupełnić planszę rysunkami tak, aby w linii pionowej i poziomej obrazki się nie powtórzyły.
- „Połowa dla ciebie, połowa dla mnie” – zabawa badawcza.
Rodzic prezentuje owoce, dzieli wybrany owoc, np. jabłko, na pół. Dziecko ogląda środek jabłka: nasionka (pestki), owocnię (miąższ), skórkę, szypułkę. Rodzic objaśnia, jak nazywają się poszczególne części jabłka. Następnie dziecko kroi inne dostępne w domu owoce i sprawdza, jak wyglądają w środku – czy tak samo jak jabłko. Na koniec wszyscy degustują owoce, mówią o ich właściwościach i swoich doznaniach smakowych.
3.„Na owocowej półce – pomagamy tacie” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic prezentuje dziecku obrazki
(jabłko, śliwki, gruszka ,pigwa, pomarańcza, mandarynka, granat), i mówi: To są owoce, które otrzymałam/em od mojego taty. Tata prosił mnie o poukładanie ich na półce. Dziecko rozpoznaje i nazywają owoce, podaje różnicę w wyglądzie dokonuje klasyfikacji, np. według koloru, kształtu, przeliczając za każdym razem, ile ich jest oraz o ile jest ich mniej lub więcej niż innych. Później umieszczają je na półce (rysują owoce na półce),a Rodzic oznacza półki cyframi 1–4. Dziecko rysuje owoce według schematu: na pierwszej– 1 owoc, na drugiej – o 1 więcej itd.