cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Kreślimy ósemki – 22.04.2020 r.

  1. Ćwiczenia poranne ZESTAW I 
  2. Zabawa orientacyjno- porządkowa”Marmurki”
    Swobodny bieg w różnych kierunkach.
    Na hasło “Marmurki” dzieci zatrzymują się i nieruchomieją w różnych pozach.
  3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Drzewa na wietrze”
    Dzieci stoją w rozkroku, ramiona uniesione w górę.
    Poruszają ramionami kołysząc się na boki (silny wiatr- skłon pogłębiony)Zabawa z elementem podskoku “Skaczące piłki”
    Podskoki obunóż w swobodnym tempie.Ćwiczenie uspokajające
    Marsz w tempie podanym przez rodzica np. na instrumencie perkusyjnym.

2. Wprowadzenie cyfry 8. Rodzic przedstawia dziecku cyfrę 8. Dziecko siada za rodzicem. Na plecach rysuje palcem kształt cyfry 8.  Po chwili następuje zamiana.

3.  „Co nie pasuje?” – rozpoznawanie przedmiotów z tej samej kategorii. Rodzic układa w szeregu po 8 przedmiotów posiadających pewne cechy wspólne, np.: plastikowe, drewniane, duże, miękkie. W każdym zbiorze znajduje się dodatkowy (dziewiąty) element, który nie pasuje. Dziecko wyszukuje go i odkłada na bok. Następnie przelicza pozostałe rzeczy. Za każdym razem dochodzi do jednego wniosku: Zbiór (szereg) składa się z 8 przedmiotów.

4. „Po osiem” – sprawdzanie i porównywanie liczebności zbiorów. Rodzic układa na dywanie dwie szarfy – dwa zbiory. W jednym z nich układa 8 guzików. W drugim więcej lub mniej. Dziecko dokłada lub odejmuje przedmioty tak, aby w każdym zbiorze było ich po tyle samo.

Zabawa muzyczno- ruchowa  “Gimnastyka smyka”

Zabawa matematyczna „Policz i powiedz ile” – przeliczanie. Dziecko odpowiada na pytania , np.: Ile nóg ma krzesło? Ile krawędzi ma stół? Ile ramion ma gwiazda? Ile klocków leży na stole?

  1. Jakiej długości?” – poznawanie prostych sposobów mierzenia, np.: za pomocą kredek, patyczków.
  2. Zapoznanie z wyglądem linijki – odszukanie na podziałce cyfry 8, odmierzanie różnych przedmiotów, wspólne zaznaczanie na kartce 8 cm (zaczynając od lewego rogu).

  1. Wykonanie karty pracy  – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których jest po osiem.