Temat zajęć: Letnia łąka
Cele:
- rozbudzanie wyobraźni
- rozwijanie dużej i malej motoryki
- ćwiczenie sprawności ruchowej
- pobudzanie procesów myślowych
- sprawdzanie uwagi i zmysłu słuchu
- utrwalenie wiedzy na temat mieszkańców łąki.
Wysłuchanie nagrania fragmentu utworu muzycznego Antoniego Vivaldiego „Cztery pory roku: Lato” lub muzyki relaksacyjnej. Dzieci leżą swobodnie na dywanie. Zamykają oczy i wczuwają się w muzykę. Oddychają miarowo, wyobrażając sobie wymarzone obrazy. Ćwiczenie ma na celu rozbudzenie wyobraźni.
2.. „Podniebne marzenia” – rysowanie palcem w powietrzu obrazów zobaczonych oczami wyobraźni. Nazywanie ich i opowiadanie.
3. Zabawa dźwiękonaśladowcza „Odgłosy na łące”. Rodzic/ naśladuje odgłosy zwierząt, które można spotkać na łące. Zadaniem dziecka jest powtórzenie odgłosu i nazwanie zwierzęcia, np.: Bzzz… – pszczoły, Ssss…- wąż.
4. Mieszkańcy łąki – praca plastyczna – technika dowolna
5. Rozwiązywanie zagadek tematycznych.
Na zielonej łące
spacerują ich tysiące.
Dzielnie maszerują,
mrowisko budują. (mrówki)
Mniejszy niż koń, lecz także konik.
W trawie sobie cyka, kolor ma zielony. ( konik polny)
Na barwnych skrzydłach ma wzorów wiele.
Nie pomylcie go z kwiatem, moi przyjaciele. (motyl)
6. Wyprawa na pobliską łąkę w celu obserwacji przyrody oraz jej mieszkańców
7. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 48-49)