Temat zajęć : Letnia pogoda
- klaskanie – świeci słońce; dzieci spacerują, rozkładając szeroko ręce w różne strony
- stukanie – pada deszczyk; dzieci naprzemiennie skaczą i kucają
- tupanie – burza; dzieci zbiegają się do jednego wyznaczonego punktu (chowają się przed burzą).
3. „Jak zachować się podczas burzy?”- Rodzic przedstawia dzieciom obrazki, pokazujące różne zachowania. Wspólnie ustalają, co należy robić, a czego nie wolno podczas burzy. Obrazki przedstawiające niewłaściwe zachowanie zostają przekreślone przez rodzica na czerwono np. Nie chodzimy pod drzewem, odchodzimy od zbiorników wodnych . Nie trzymamy przy sobie metalowych przedmiotów . W domach zamykamy drzwi i okna.
4. „Kiedy powstaje tęcza?” udzielamy informacji na temat powstawania tęczy: Tęcza powstaje w trakcie deszczu lub zaraz po nim, kiedy świeci słońce. Promienie słoneczne napotykają na krople deszczu lub krople unoszące się nad zbiornikiem wodnym. Wtedy następuje zjawisko rozszczepiania światła słonecznego i widzimy wielobarwny łuk.
5. Praca plastyczna Tęcza – wielobarwny łuk. Dzieci rysują tęczę na kartce przy pomocy pasteli.