cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Letnia pogoda 18.06.2020 r.

Temat zajęć : Letnia pogoda

Cele:
– rozpoznawanie pogody i warunków atmosferycznych charakterystycznych dla lata
        – rozwijanie mowy poprzez stwarzanie okazji do swobodnego wypowiadania się
        – usprawnianie dużych grup mięśniowych w zabawach ruchowych
        – poznanie zasad zachowania się podczas burzy
        – poznanie zjawiska tęczy
        – rozwijanie zdolności manualnych i spostrzegawczości.
1. Jaką mamy pogodę latem? – opisywanie warunków pogodowych, wspierane obrazkami. Pokazujemy obrazki przedstawiające: słońce, deszcz, burzę, wiatr, śnieg, grad. Dzieci wybierają te, które pokazują zjawiska występujące latem i nazywają je.
2. Zabawa ruchowa „Pogoda zmienna jest”.Dzieci przechadzają się po sali – wybierają się na letni spacer. Słysząc dźwięk wygrywany przez rodzica, odpowiednio reagują:
  •  klaskanie – świeci słońce; dzieci spacerują, rozkładając szeroko ręce w różne strony
  • stukanie – pada deszczyk; dzieci naprzemiennie skaczą i kucają
  •  tupanie – burza; dzieci zbiegają się do jednego wyznaczonego punktu (chowają się przed burzą).

3. „Jak zachować się podczas burzy?”- Rodzic przedstawia dzieciom obrazki, pokazujące różne zachowania. Wspólnie ustalają, co należy robić, a czego nie wolno podczas burzy. Obrazki przedstawiające niewłaściwe zachowanie zostają przekreślone przez rodzica na czerwono np. Nie chodzimy pod drzewem, odchodzimy od zbiorników wodnych . Nie trzymamy przy sobie metalowych przedmiotów . W domach zamykamy drzwi i okna.

4. „Kiedy powstaje tęcza?”  udzielamy informacji na temat powstawania tęczy: Tęcza powstaje w trakcie deszczu lub zaraz po nim, kiedy świeci słońce. Promienie słoneczne napotykają na krople deszczu lub krople unoszące się nad zbiornikiem wodnym. Wtedy następuje zjawisko rozszczepiania światła słonecznego i widzimy wielobarwny łuk.

5. Praca plastyczna Tęcza – wielobarwny łuk. Dzieci rysują tęczę   na kartce przy pomocy pasteli.