Temat zajęć: Owoce i warzywa – z nich radość i siła
1.Burza mózgów: Dlaczego dzieci powinny jeść warzywa i owoce? Rodzic zapisuje na kartce odpowiedzi dziecka, a później je odczytuje np.:
- zdrowe,
- mają dużo witamin,
- smaczne,
- można zastąpić nimi słodycze
2.Czyste ręce i owoce/ warzywa
Kochane dzieci pamiętajcie, że owoce, warzywa i rączki trzeba dokładnie myć.
3. SAŁATKA OWOCOWA –wspólne przygotowanie sałatki owocowej.
Przed przygotowaniem sałatki owocowej, rodzic przypomina dziecku zasady bezpiecznego posługiwania się przyborami kuchennymi (widelec, nóż).
2. WYKLASZCZ SYLABY-OWOCE I WARZYWA
Zadaniem dziecka jest nazwać obrazek i doczepić klamerkę (bądź spinacz) w odpowiednie miejsce zgodnie z ilością zawartych w nim sylab. Zabawa doskonali analizę słuchową, ćwiczy dzielenie wyrazów na sylaby oraz utrwala zapis graficzny cyfry.
3.Zgadnij co to? – Rozpoznawanie owoców i warzyw poprzez zmysły
Rodzicu, przygotuj dziecku kilka „próbek” (owoce i warzywa), zasłoń dziecku oczy, niech zbada pozostałymi zmysłami “próbki”( dotykiem 🖐węchem 👃 smakiem 👅może i słuchem 👂👧 .Za każdy dobrze zbadany owoc/warzywo, dostanie obrazek/kartę pracy odpowiednią do zbadanej „próbki”.
Aby ułatwić najmłodszym badanie tych cudeniek, proponuję przygotowanie kart badawczych.
Na każdej karcie powinna znajdować się duża ilustracja warzywa lub owocu, które dzieci zbadają. Duży obrazek kolorują lub wyklejają kolorowym papierem albo plasteliną. Dzieci poprawią napis po śladzie, pętelką zaznaczą odpowiedni kształt, pokolorują napis ( “kolor” na odcień warzywa lub owocu), następnie zaznaczą jego smak: cukierek – słodki, herbata – gorzki, papryczka – ostry, cytryna – kwaśny. Na koniec mogą zakreślić lub wskazać odpowiednią jadalną część rośliny.
Aby ułatwić Wam zadanie dołączam karty badawcze do wydrukowania (nie trzeba ich drukować, można odręcznie kilka przygotować samemu lub z dzieckiem).
Karty pracy/ karty badaczy