- “Wiosenna gimnastyka” – zabawa ruchowa ćwicząca pamięć sekwencyjną – dziecko reaguje na komendy słowne. Rodzic prosi dziecko o wykonanie polecenia złożonego z kilku czynności, np.skocz do przodu i klaśnij w dłonie jeden raz; klaśnij w dłonie dwa razy i mrugnij oczami; dotknij nosa , dotknij kolan i obróć się.
- Marsz po kole do piosenki:”Maszeruje wiosna’
-
-
-
3. Utrwalenie nazw poznanych kwiatów wiosennych – zagadki słowne a.Jeszcze wszystko uśpione , jeszcze nic nie rośnie. A on śnieg przebija,i mówi o wiośnie. (przebiśnieg)
b.Młody juhas w górach chwycił się za głowę, gdy zobaczył w śniegu kwiaty fioletowe. (krokus)
Tam, w lesie cienistym, zakwita niebiesko.
Na łące na pewno czułaby się kiepsko.
A gdy zakwita w marcu, to wtedy już wiecie,
że nieodwołalnie jest wiosna na świecie. (przylaszczka” 4.Przebiśnieg – praca plastyczna według instrukcji5. “Kwiatki – bratki i stokrotki” – utrwalenie słów i melodii piosenki
6. Połącz kropki
-
-
-