cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Skąd się biorą motyle ?

Temat zajęć: Skąd się biorą motyle?

Cele:

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania teksty literackiego
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
  • Poznanie cyklu rozwojowego motyla
  • Kształtowanie wrażliwości estetycznej
  1. Zabawa orientacyjno -porządkowa Motyle na łące . Dzieci – motyle biegają, machając rękami- skrzydełkami. Gdy Rodzic wypowie hasło : Motyle, pora spać! Dzieci kucają; natomiast, gdy klaśnie, wracają do biegania.
  2. Skąd się biorą motyle? – Rodzic przedstawia i omawia kolejne etapy rozwoju motyla: jajo, gąsienica, poczwarka, motyl.

3. Wysłuchanie wiersza Doroty G. Motyl.

Motyl
Motyl usiadł mi na głowie.
Może bajkę mi opowie?
No i proszę! Opowiedział!
Chociaż bardzo krótko siedział!
… Za górami, za lasami
Stoi zamek ze skrzydłami.
Ma tęczowe okiennice –
W zamku siedzą gąsienice.
Na kanapach i na tronach –
Każda pięknie wystrojona.
Wśród gąsienic krąży plotka,
Że je coś dziwnego spotka.
Coś się stanie, coś wydarzy,
Wśród zamkowych korytarzy.
Wtem ktoś wrzasnął – czary–mary!
Zaraz zmienię was w poczwary!
Łapcie koce i piżamy,
raz, dwa, trzy i zasypiamy!
I już w zamku w zakamarkach
Przy poczwarze śpi poczwarka.
Ta pod kocem, ta w śpiworze,
Każda w bardzo złym humorze.
Przeszła jesień na paluszkach…
Przeszła zima w białych puszkach…
Wiosna biega wokół zamku.
O! Jak szarpie złotą klamkę!
 Nagle wiatr uderzył w bramy!
Pękły zamku złote ściany
I motele wyfrunęły!
Czy już wiecie, skąd się wzięły?
Każdy motyl skrzydła suszy,
Jak wysuszy, w świat wyruszy.
I opowie bajkę o tym,
Co się działo w zamku złotym.

4. Omówienie utworu. Rodzic zadaje pytania, np.: Kto opowiadał bajkę? Co się stało z gąsienicą? Skąd wzięły się motyle?

5. Praca plastyczna “Kolorowe motyle” . Dziecko otrzymuje kartkę bloku rysunkowego, następnie zgina ją na pół i rozkłada. Na jednej połowie maluje farbami połowę motyla, po czym znów składa kartkę, dociska i rozkłada.

2. propozycja :

“Motyl” Wyklejanie motyla wycinankami, kolorowanie, malowanie farbami do wyboru.

3 propozycja

Jeśli dysponujecie w domu drukarką, to zachęcamy do wydrukowania zamieszczonej poniżej kolorowanki motyla. Zadaniem dziecka jest jak najpiękniej pokolorować motyla. Kolorowankę, którą proponujemy, możecie ożywić. Wystarczy pobrać na telefon aplikację Quiver i “zeskanować” powstały obrazek.

https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/CCF_000006.pdf

6.Wykonanie  ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 42 ) – utrwalenie wiedzy na temat cyklu rozwojowego motyla, doskonalenie liczenia i sprawności grafomotorycznej.