Gimnastyka poranna z wierszykiem (najlepiej w rodzinnym gronie): “Koło małe, koło duże; plecy proste; ręce w górze; skłoń się w lewo, skłoń się w prawo, tak się w lesie chwieje drzewo” “Ręce w górę wyciągamy, dookoła się obracamy; prawą nóżką tupnę raz i do tego klasnę wraz, lewą nóżką tupnę raz i do tego klasnę wraz; marsz do koła, gra muzyka i skończona gimnastyka”
“Wstążkowa dziewiątka”. Rodzic pokazuje na kartce napisaną cyfrę 9, dziecko przygląda się uważnie, a następnie układa kształt 9 ze wstążki na dywanie ,po czym po niej chodzi.
“Ułóż 9” – rodzic z dzieckiem układają 9 z dowolnych elementów.
Wykonanie ćwiczenia w KP4 ćw.2, s.17 – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry 9, np. kawałkami bibuły; rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu , wskazywanie elementów, których jest 9
Napisz po śladzie:
.
“Guziczki w kubeczku” – zabawa doskonaląca umiejętność liczenia. Rodzic stawia na stole 9 kubeczków. Dziecko przelicza kubeczki i wrzuca do każdego po jednym guziku. Dziecko przelicza guziki i pytane, czy jest ich więcej czy mniej niż kubeczków, dochodzi do wniosku, że guzików i kubeczków jest po tyle samo. Następnie rodzic może wydać dziecku polecenia typu:opisz guzik , który znajduje się w drugim kubku z prawej strony, z prawej strony i podobne.