- Powitanie piosenką Pora wstawać
2. „Pory roku” – rodzic rozkłada na dywanie obrazki przedstawiające pory roku. Obok ułożone są kartki z nazwami pór roku: WIOSNA, LATO, JESIEŃ, ZIMA. Dzieci z pomocą rodzica próbują je odczytać i dopasować do obrazków.
3. Rozwiązywanie zagadek dotyczących pór roku.
Tęsknimy za nią po długiej zimie, czekamy, kiedy zimno minie. Z nią przecież jest radości tyle! Pierwsze kwiaty i motyle. (wiosna)
O tej porze roku mamy wakacje, ciepłe dni i kwitnące akacje, kolorowe kwiaty i złociste promienie, które słońce zsyła nam na ziemię. (lato)
Kolorowe liście rozrzuca dokoła, żołędzie i kasztany, które zabiorę do przedszkola. (jesień)
Przychodzi po jesieni. Bywa mroźna i sroga. Śnieg zostawia w ogródkach, a szron na samochodach. (zima)
4. Posłuchajcie piosenki, dzięki której utrwalicie pory roku oraz nazwy miesięcy.
5. „Ile miesięcy” – rodzic wraz z dzieckiem wymieniają nazwy miesięcy w kolejności. Dziecko po wymówieniu nazwy miesiąca stawia przed sobą klocek. Na koniec dziecko przelicza, ile miesięcy ma cały rok.
6. Praca plastyczna „Zegar pór roku”. Dziecko wycina koło z bloku technicznego. Z pomocą rodzica dzieli koło na 4 równe części. Każda ćwiartka jest odpowiednikiem jednej z pór roku. Zadaniem dzieci jest stworzenie obrazków nawiązujących do: wiosny, lata, jesieni i zimy. Na środku rodzic przyczepia wskazówkę ze sztywnego papieru kolorowego. Przytwierdza ją pineską i korkiem.