- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wycinanie figur geometrycznych.
Będziemy potrzebować: nożyczki, kontury małych i dużych: kwadratów, prostokątów (narysowane na kolorowych kartkach).
Dziecko wycina figury geometryczne. Następnie segreguje je do kopert.
2.Zabawa twórcza Dom.
Dziecko po rozejrzeniu się przez okno i przyjrzeniu się budynkom, sam ma za zadanie zbudować wybrany dom używając figur geometrycznych (kwadraty i prostokąty). Po wykonaniu domu, rodzic prosi dziecko, aby policzyło ile w jego budynku jest prostokątów, ile kwadratów.
3.Opisywanie budynków charakterystycznych dla miasta i wsi.
Dziecko opisuje obrazki przedstawiające charakterystyczne budynki dla miasta i wsi. Określa, które budynki są niskie, a które wysokie. Mówi, które budynki są charakterystyczne dla jego miejscowości, w której mieszka.
- Budowanie domów – z tych figur, które w zadaniu 1 miały wyciąć.
Rodzic prosi dziecko, aby zbudowało dom według jego wskazówek, np. wysoki dom z 4 kwadratów, dom ten ma 5 okien i 1 drzwi. Polecenia te można modyfikować, zwracać uwagę na odpowiednią ilość okien, rozróżnianiu figur dużych i małych. Na końcu jeśli dziecko ma ochotę to wykonuje dom według własnego pomysłu.
5.Zestaw zabaw ruchowych:
- Ćwiczenie poczucia równowagi „Po wąskiej kładce”
Dziecko siada w siadzie skrzyżnym rzędem przed linią prostą ( tasiemka, szalik pasek bibuły), dziecko przechodzi po wąskiej kładeczce wykonując zajęcze skoki.
- Zabawa z czworakowaniem „Kotki”
Dziecko z kartki wycina koło (miseczka dla kotka), czworakuje w różnych kierunkach, na hasło- kotek pije z miseczki- wykonuje klęk podparty z dłońmi zwróconymi do wewnątrz, uginając ramiona w łokciach pochylają się nad „miską” naśladując chłeptanie mleka.
6.Karty pracy :