Cele
poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję;
ćwiczenie pamięci; rozwijanie mowy;
1. Trzy magiczne słowa” – słuchanie wiersza, rozmowa na temat sytuacji, w których mówimy słowa: przepraszam, proszę i dziękuję.
Trzy magiczne słowa
zapamięta moja głowa:
proszę, dziękuję, przepraszam –
do mojego serca zapraszam.
Proszę – mówię, kiedy daję.
Dziękuję – gdy coś dostaję.
A słowo przepraszam powiem,
gdy przykrość tobie zrobię.
2. Rodzic zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: O jakich magicznych słowach mówił
wiersz? Co trzeba z tymi słowami zrobić? Kiedy mówimy proszę? Kiedy mówimy dziękuję?
Kiedy mówimy przepraszam?
3. Trzy magiczne słowa” – nauka wiersza na pamięć. Rodzic ponownie czyta wiersz. Następnie
czyta go wersami, a dzieci powtarzają za nim. Gdy dzieci opanują tekst wiersza, Rodzic zaczyna
mówić kolejno każdy wers, a dzieci go dopowiadają.
4. Maniery przy stole” – rozmowa kierowana. Rodzic pokazuje dzieciom obrazek rodziny siedzącej przy obiedzie i pyta, jak należy zachowywać się podczas posiłku. R. dopytuje, np. Czy
można przy jedzeniu wstawać i siadać, kręcić się? Czy można przy stole grać na tablecie?
Czy można przy stole rozrzucać jedzenie? Czy można jeść np. surówkę ręką? Jakich słów używamy, zanim rozpoczniemy jedzenie? Jakich słów używamy, gdy skończymy jedzenie? Czym
wycieramy buzię, jeśli się ubrudziliśmy? Czy można przy stole bekać? itp
5. Pokoloruj obrazek