Temat: Godło Polski
1. Słuchanie wiersza. Rodzic recytuje dzieciom wiersz Iwony Fabiszewskiej Moja Ojczyzna.
Kocham moją ojczyznę,
bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego,
bo jest Polski znakiem.
Kocham barwy ojczyste:
te biało-czerwone.
Kocham góry i niziny,
każdą Polski stronę.
2. Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta:
− Jak nazywa się nasza ojczyzna?
− Co to znaczy być Polakiem?
− Dlaczego kochamy orła białego?
− Jak wygląda nasze godło?
3.Nauka wiersza na pamięć.
4. Karta pracy, nr 45. Dzieci:
− odszukują wśród naklejek brakujące elementy obrazka, naklejają je w odpowiednich miejscach, podają nazwę przedstawionego symbolu Polski,
− kolorują pierwszą, trzecią i piątą koronę na żółto, a drugą i czwartą – na pomarańczowo,
− liczą, ile jest żółtych koron, a ile pomarańczowych koron.
5. Zabawa ruchowa Wysoko – nisko.
(potrzebna maskotka dla dziecka, nagranie wesołej melodii.)
Dzieci biorą do ręki jedną z pluszowych maskotek . Wykonują własne improwizacje taneczne z zabawką w roli partnera. Na przerwę w muzyce, zgodnie z poleceniem wydanym przez rodzica., pokazują swojemu partnerowi, co znajduje się wysoko (wspinają się na palce, wyciągając rękę z maskotką w górę) lub nisko (wykonują przysiad i pokazują np. wzory na dywanie).
6.Praca plastyczna. Malujemy tło szablonu czerwoną farbą, dłonie dziecka białą i prosimy aby odbiło je tak aby utworzyły skrzydła orła. Koronę, dziób i pazury malujemy na żółto