1.Słuchanie wiersza Grażyny Lech” Kwiaty na łące”.
Dywan z kwiatów, ziół i traw. Są w nim jaskry, maki, szczaw.
Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka. Kreta także tutaj spotkasz.
Możesz słuchać, patrzeć, wąchać! Piękna, kolorowa łąka.
- Rozmowa na temat wiersza. R. zadaje pytania:
− O jakim miejscu jest ten wiersz?
− Jakie rośliny rosły na łące?
− Jakie zwierzęta tam przebywały?
− Jak wyglądała łąka?
2.Kwiaty na łące:
Spójrzcie na poniższe plansze przedstawiające rośliny łąkowe. Które z nich widzieliście? Jakie mają kolory? Nazwę każdej rośliny podzielcie na sylaby.
3. Karta pracy, cz. 2, nr 52.
Dzieci:
− nazywają (z pomocą osoby dorosłej) kwiaty na obrazkach i je liczą,
− pod każdym obrazkiem rysują tyle kresek, ile kwiatów jest w bukiecie,
− rysują kwiaty po śladach.
4.Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Kwiaty na łące.
Kartka- krążek w kolorze żółtym. Dziecko jest kwiatem, które rośnie na łące. Stoi z rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia. R. pokazuje żółty krążek symbolizujący słońce. Kwiaty rozkwitają – dziecko stoi na jednej nodze, unosi powoli wyprostowane ręce, najpierw do boku, a następnie do góry. R. opuszcza krążek – słońce zachodzi. Dziecko opuszcza wolno ręce, układa je wzdłuż tułowia, ponownie stają na dwóch nogach. Następuje zmiana nóg.
5.Wyprawka, karta nr 25, klej, biała i żółta bibuła.
Dzieci:
− przygotowują kartę pracy, klej, białą i żółtą bibułę,
− odrywają lub wycinają kawałki bibuły i ugniatają z nich kulki podobnej wielkości,
−doklejają do każdej łodyżki na łące kwiat rumianku,
– żółty środek i białe płatki.
Film edukacyjny:
https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4
Pozdrawiamy Was gorąco 🙂 Wasze Panie 🙂