cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Łąka w maju (11.05.2020r.)

  1. Odgadnij zagadkę, a dowiesz się o czym będziemy rozmawiać w tym tygodniu.

Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle.

Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle.

Zielona plama w barwne punkciki,

a nad nią śpiew skowronka.

Tam wyruszamy zbierać kwiatki,

bo to właśnie… (łąka)

 

2.Wysłuchanie wiersza  I.R. Salach „Łąka”

Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt , roślin kolorowych
Tu motylek , a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
Zapraszają wszystkie dzieci
bal wydały dziś motyle
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

 

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jakie zwierzątka możecie spotkać na łące?
  • Gdzie mieszka krecik?
  • Na co zapraszają motyle wszystkie dzieci?
  • Czy wiesz, jakie zwierzątko kryje się pod nazwą boża krówka? Podpowiedź znajdziesz na poniższym rysunku.

 

3.„Wycieczka ze skrzatem na łąkę”

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

4.Teraz czas na gimnastykę:

– „Owady na łące”

Biegajcie po całym domu na palcach naśladując głosem ciche brzęczenie. Na sygnał rodziców przykucajcie jak owady, które odpoczywają na kwiatach.

– „Rób to, o czym mówi wiersz”

Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.

5.Karty pracy, cz. 2, nr 48–49.

 Dzieci:

− oglądają obrazek; mówią, co dzieje się na łące w maju,

− łączą fragmenty obrazka znajdujące się na dole karty z ich miejscami na obrazku,

− nazywają zwierzęta na obrazkach i dzielą ich nazwy rytmicznie (na sylaby).