- Odgadnij zagadkę, a dowiesz się o czym będziemy rozmawiać w tym tygodniu.
Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle.
Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle.
Zielona plama w barwne punkciki,
a nad nią śpiew skowronka.
Tam wyruszamy zbierać kwiatki,
bo to właśnie… (łąka)
2.Wysłuchanie wiersza I.R. Salach „Łąka”
Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt , roślin kolorowych
Tu motylek , a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
Zapraszają wszystkie dzieci
bal wydały dziś motyle
Więc zatańczmy z nimi chwilę.
Odpowiedzcie na pytania:
- Jakie zwierzątka możecie spotkać na łące?
- Gdzie mieszka krecik?
- Na co zapraszają motyle wszystkie dzieci?
- Czy wiesz, jakie zwierzątko kryje się pod nazwą boża krówka? Podpowiedź znajdziesz na poniższym rysunku.
3.„Wycieczka ze skrzatem na łąkę”
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
4.Teraz czas na gimnastykę:
– „Owady na łące”
Biegajcie po całym domu na palcach naśladując głosem ciche brzęczenie. Na sygnał rodziców przykucajcie jak owady, które odpoczywają na kwiatach.
– „Rób to, o czym mówi wiersz”
Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.
5.Karty pracy, cz. 2, nr 48–49.
Dzieci:
− oglądają obrazek; mówią, co dzieje się na łące w maju,
− łączą fragmenty obrazka znajdujące się na dole karty z ich miejscami na obrazku,
− nazywają zwierzęta na obrazkach i dzielą ich nazwy rytmicznie (na sylaby).